1 juni: Fortarock @ Goffertpark, Nijmegen

Hier vind je alle topics die gesloten zijn op dit forum.
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 01-06-2013 08:25

Wil sowieso Enslaved, Entombed, Kreator en Rammstein graag zien.

Misschien dat Kim de band Delain wil zien.

Misschien pak ik Motörhead en Finntroll ook nog mee. Voor de rest zie ik wel wat er op me pad komt. Moet ook wat gegeten worden en beetje op het terrrein rondneuzen is ook wel leuk.

Kim
Berichten: 28
Lid geworden op: 29-08-2012 18:18

Bericht door Kim » 01-06-2013 08:57

Fintroll en Volbeat lijken me ook wel leuk..... en hey..... laten die er nou ook net zijn vandaag :wink:

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 02-06-2013 14:29

Was een leuk dagje, alleen wel wat fris. Toch maar een vest én jas aangedaan.

We waren lekker op tijd (ging behoorlijk vlot met de auto en gratis parkeren!) en de eerste band die we zagen was Audrey Horne. Dat was wel aardig, maar ook niet meer dan dat. Toen naar de tent gelopen om nog wat van Amenra mee te pakken. Dat was behoorlijk hard, maar ook niet echt boeiend. Misschien meer een band om in een kleine zaal te zien.

Daarna even bij de merchstand gekeken en een biertje gedronken met op de achtergrond Delain. Heb deze dus niet echt gekeken.

Enslaved wilde ik graag zien, dus naar de tent gelopen. De heren speelden uitstekend, prima setlist ook. Ik heb hun show niet helemaal afgekeken, want mijn broer was inmiddels aangekomen en die stond naar Textures te kijken, dus daar naartoe gelopen. Textures vind ik maar zozo eigenlijk. Prima muzikanten natuurlijk, maar tegenwoordig vind ik er niet echt veel aan.

Daarna even wat gegeten en naar het kleinste podium van het festival gelopen. Was behoorlijk druk daar, maar wel gezellig zo op die heuvel en die bomen, haha. Jammer dat ze rechts geen extra bar hadden, maarja.
Entombed was iig lekker bezig met een prima setlist! Prima headbang band!

Ook Finntroll was goed bezig, al had men wel wat meer oude nummers mogen spelen imo.

Motörhead hebben we van een grote afstand bekeken, al met al vond ik het wel aardig, zeker die oude nummers.

We hebben hun set niet helemaal afgekeken, want we wilden naar Kreator. De Duisters speelden een goede set met oud en nieuw materiaal.

Daarna Volbeat gekeken en die vond ik ook wel goed. De nieuwe nummers vond ik maar zozo, vooral genoten van de wat oudere nummers.

Het was erg druk bij Hatebreed en bijna heel het veld ging los, haha. Erg gaaf om mee te maken. De heren waren lekker op dreef en speelden een prima setlist als je het mij vraagt. Vet optreden dus!

De vermoeidheid sloeg bij Rammstein toe (tja, als je heel de dag al op je benen sta...) en ik denk dat we zo'n 3 kwartier van de band hebben gezien. Wel gaaf dat ze begonnen met wat oude krakers en de show eromheen (vuurwerk) was natuurlijk ook mooi om te zien. Toen ze begonnen met wat, voor mij onbekende nummers, zijn we naar de auto gelopen om naar huis te rijden.

Al met al een prima dag gehad in Nijmegen! Wel jammer van het haperende sms-verkeer en dat het op sommige plekken erg druk was en ze geen lange bars (zoals op Graspop) hadden.

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 02-06-2013 15:24

Godverdegodver...had een heel verhaal getypt hierover...verkeerde knop...alles kwijt.

Dan maar even in het kort....

Gezien:
Delain
Enslaved
Textures
Entombed
Finntroll
Motörhead
Kreator
Volbeat
Opeth
Rammstein


Beste optredens vond ik: Enslaved, Entombed, Kreator, Opeth en Rammstein.

Best veel dus....Al met al heb ik me prima vermaakt. Eten was ook prima. Openbaar vervoer aldaar was ook prima geregeld (pendelbussen enzo).

Minpuntjes:
Jammer van de kou en daardoor gebrek aan fatsoenlijke truien en vesten om te kopen.
Bleken toch nog wat vechtpartijen te zijn geweest (met dank aan geïrriteerd niet-metal publiek (niet zelf gezien overigens)).
Geen bar aan de rechterkant van Jaegermeister stage.
Opstelling metalmarket kon beter vind ik.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 02-06-2013 16:10

WanderingSoul schreef:Minpuntjes:
Jammer van de kou en daardoor gebrek aan fatsoenlijke truien en vesten om te kopen.
Hmm, ik vind dat nou niet echt iets waar de organisatie de schuld van moet krijgen. Zelf zag ik mensen in een korte broek en alleen een t-shirt lopen. Kleine moeite om vooraf het weerbericht te checken, lijkt me en wat warmere kleding aan te doen.

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 02-06-2013 18:45

Sorry Jan, maar hier denk ik dat je me hier toch even verkeerd begrijpt.

Het was kouder dan veel mensen verwacht hadden en daarom was er zoveel vraag naar die kleding. Waardoor er weinig over was.

Ik geef overigens de organisatie daar niet de schuld van. Dat ik heb nergens in mijn tekst staan ook. Die hebben immers geen invloed op het weer.

Met minpuntjes bedoel ik de mindere dingen op de dag zelf en niet specifiek op de organisatie.

En ik had de dag ervoor wel het weerbericht gecheckt, maar ik had denk ik een andere bron dan jou. De mijne gaf aan 16-18 graden, bewolkt en droog.
Maar dat viel dus tegen. Was ook best wel wat wind, waardoor de gevoelstemperatuur iets lager leek te zijn.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 02-06-2013 19:17

Ik had ook 16-18 graden gehoord, maar toen ik 's ochtends op de meter keek, was het nog maar 10 graden. Dus besloten om ook nog maar een jas mee te nemen.

Had jij alleen een t-shirt aan dan?

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 02-06-2013 19:27

Nee, ook nog een trui. Maar 's avonds had ik graag een vest aangehad en Kim helemaal. Die had het nog kouder dan ik. De hele dag had ze het al koud.

Op een gegeven moment kwam er ook een zonnetje, maar dat was van zeer korte duur.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 02-06-2013 19:29

Ja, uitgerekend bij Entombed (Out of Hand) brak het zonnetje door :D

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 03-06-2013 09:36

Setlist Rammstein:
Ich tu dir weh
Wollt ihr das Bett in flammen sehen?
Keine Lust
Sehnsucht
Asche zu Asche
Feuer frei!
Mein Teil
Ohne dich
Wiener Blut
Du riechst so gut
Benzin
Links 2-3-4
Du hast
Buck dich
Ich will

Mein Herz brennt
Sonne
Pussy

Plaats reactie