21 & 22 juni: Dokk'em Open Air 2013

Hier vind je alle topics die gesloten zijn op dit forum.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

21 & 22 juni: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door MetalJan » 01-04-2013 16:06

21 en 22 juni
Dokkum, Friesland

Bevestigd:


Vrijdag 21 juni:
Amorphis
Anger As Art
Iced Earth
Inquisition
Misery Index
Symphony X
Witchcraft
Aborted

Zaterdag 22 juni:
The Monolith Deathcult
Blood Red Throne
Cryptopsy
Delain
Heathen
Jorn
Keep Of Kalessin
Orange Goblin
Peter Pan Speedrock
Rhapsody Of Fire
Six Feet Under
Testament
Von

Entree: 55 euro (2-dagen-ticket)
Vrijdag: 35 euro
Zaterdag: 40 euro
Camping: 5 euro

http://www.dokkemopenair.eu

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 10-05-2013 17:13

Tijdschema is bekend.

Afbeelding

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 23-06-2013 20:47

Ik ben hier gisteren met Ben heen geweest. We vertrokken al vroeg, rond een uur of 9. Zo waren we rond 12 uur op het festivalterrein en hebben we dus de Friese opener Stonehawk nog gezien, wat niet onaardig klonk.

Daarna naar de tent voor Blood Red Throne zo dachten we, maar er werd gezegd dat de band ergens in Duitsland vast stond. Als vervangende act werd er alweer een lokale band (Hellbike) opgetrommeld, en hoewel ze niet slecht speelde (hardrock), vonden we het wel best en zijn we ff wat gaan eten.

Muzikaal klonk Heathen niet verkeerd, maar jammer dat de zang zo slap klonk. Verder was het optreden wel aardig.

Van Von had ik nog nooit gehoord, maar dat klonk zeker niet onaardig. Prima blackmetal van deze Amerikaanse heren!

Tijdens Delain zijn we toch maar even naar de auto gelopen om nog een jas op te halen; het was toch wel wat te fris (harde wind en regen) om alleen in een vest te lopen.

Na terugkomst was Delain klaar met spelen en konden we aanschuiven bij The Monolith Deathcult. Het geluid stond bikkelhard en de diep bassende tonen maakte veel indruk. De heren speelden net zoals in Baroeg een prima set!

Tijdens Orange Goblin kwam de regen weer met bakken uit de lucht, maar dat mocht de pret niet drukken. De heren waren lekker enthousiast bezig met een mix van stoner en heavymetal en het publiek genoot met volle teugen. Lekker optreden!

Uitgerekend dat er een band (Keep Of Kalessin) in de tent staat te spelen, breekt even het zonnetje door. Het is de eerste keer dat ik de band als drietal zie optreden en dat is even wennen. Niet alle cleane vocalen klinken even zuiver, maar muzikaal is het toch wel weer genieten!

Met Jorn op de achtergrond zijn we even wat gaan eten. Gelukkig konden we ergens onder een grote parasol zitten, want we worden weer eens getrakteerd op regen.

Na het eten zijn we weer richting de tent gelopen om Cryptopsy in actie te zien. En dat was zeker een erg energieke show van de heren! Ook de pit was lekker bezig en een rolstoeler deed ook fanatiek mee, haha! Lekker optreden dus!

Het was alweer de 3e keer dit jaar dat we Peter Pan Speedrock zagen, maar het is altijd een feest met deze Eindhovenaren! Zo ook nu dus! De speedrock viel bovendien in goede aarde bij de aanwezigen. Ook de eeuwige mascotte Dikke Dennis doet ook weer een paar nummertjes mee. Goed optreden!

Het is een wereld van verschil tussen Cryptopsy en Six Feet Under, maar ik kan laatstgenoemde band ook wel waarderen. Op deze deathmetal kan je immers prima je hoofd bewegen. Zanger Chris Barnes is goed bij stem en zijn speenvarken vocalen zijn indrukwekkend. Tot mijn verbazing sluit men niet af met War Is Coming, maar met Hammer Smashed Face!

Omdat we geen zin hadden om een uur te moeten wachten op Marduk hebben we besloten om eerder weg te gaan. Testament hoefden we ook niet zo nodig te zien. Met de gilmetal van Rhapsody Of Fire op de achtergrond zijn we naar de auto gelopen en weggereden. Rond 1 uur waren we weer thuis.

We hebben een prima dagje gehad in Dokkum. Een klein, maar prima festival. Helaas zat het weer niet mee. Ook was het terrein verandert in een modderpoel. Gelukkig had de organisatie her en der wat stro neergelegd zodat het enigszins weer betreedbaar was. Als men volgend jaar weer een prima line-up neerzet, ben ik er wederom bij!

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 28-06-2013 19:21

Mud em open air. Nice. Leuk verslag.

Plaats reactie