Thanatos - Realm Of Ecstacy (1992)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Thanatos - Realm Of Ecstacy (1992)

Bericht door WanderingSoul » 26-08-2012 17:00

Thanatos - Realm Of Ecstacy

Deze schijf laat in vergelijk tot het debuut "Emerging From The Netherworlds", meer een death metal sound horen.
Terwijl men op het debuut nog thrash metal maakte. Nu is het veel old school death met een vleug thrash wat de heren uit Rotterdam
laten horen. En dat bevalt me prima. Origineel vind ik het allemaal niet, want de invloeden van (oude) Death, (oude) Sepultura en (vroegere)
Pestilence liggen er allemaal dik bovenop. Het is allemaal wel degelijk uitgevoerd en dat vind ik echter belangrijker.
De opener is een lekker midtempo beuker met hier en daar een snel stuk. Nummer 2 begint lekker hakkend en doet me een beetje aan Gorefest
denken ten tijde van het debuut Mindloss. Het nummer kent ook lekker jankende gitaarsolo's en wat rustigere momenten.
Het navolgende nummer is het titelnummer en opent wat rustiger. De naam Pestilence schiet meteen in het hoofd bij het aanhoren van deze track,
maar ontaard wel in een lekker track. "Mankind's Afterbirth" en "In Praise Of Lust" bewijzen weer wat lekkere nummers zijn,
met goed gitaarwerk en wat lekker beukwerk. "Perpetual Misery" start meer als een midtempo thrashnummer met Pestilence-achtige vokalen
en gaat daarna verder met een snelstuk met een lekkere solo en eindigt weer thrashy. En van de navolgende tracks vind ik "Reincarnation" cool.
Het afsluitende "Terminal Breath" is de langste track op deze cd, en vind ik ook wel gaaf.
Conclusie: Een geslaagde plaat wat het debuut wel overtreft vind ik.

TRACKLIST: 1. (Intro) And Jesus Wept 2. Tied Up, Slices Up 3. Realm Of Ecstacy
4. Mankind's Afterbirth 5. In Praise Of Lust 6. Perpetual Misery 7. Human Combustion
8. Reincarnation 9. Terminal Breath
LINE-UP: Stephan Gebedy - Grunts/Gitaar, Erwin de Brouwer - Gitaar, Ed Boeser - Bas, Remo van Arnhem - Drums.

Review door Mark

Plaats reactie