Forteresse - Thèmes Pour La Rébellion (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Forteresse - Thèmes Pour La Rébellion (2016)

Bericht door WanderingSoul » 09-08-2016 16:20

FORTERESSE
THÈMES POUR LA RÉBELLION
Sepulchral Productions

Afbeelding

Soms heb je van die bands, waar je nog nooit van gehoord heb, en dat het toch al hun vijfde album blijkt. Forteresse uit Quebec, Canada is zo'n band. Heb deze band leren kennen, via iemand van youtube. En ik ben blij dat hij over deze band begon. Waarvoor dank Patrick (a.k.a. Counterbeat). Man, wat een wereldband.

Thèmes Pour La Rébellion klinkt me toch een partij agressief, maar heeft sfeer ook hoog in het vandaal staan. De gitaarriffs zijn echt meesterlijk en de zang klinkt gewoon evil. De drums en bas vormen een strakke ritmesectie en houden het tempo lekker hoog. Metalarchives spreekt over ambient stukken. Maar op wat intro's en outro's na kan ik dat niet veel ontdekken in de gehele sound van de band. Dus om de band nou gelijk ambient/black metal te noemen? De teksten zijn overigens allemaal in het Frans. Wat mij betreft niet echt stoort, want het past prima.

Om een lang verhaal kort te maken. Dit is gewoon een black metal band die gehoord moet worden! Een van de betere black metal releases van dit jaar! Jammer genoeg heb ik de band niet eerder ontdekt, want nu moet ik natuurlijk die andere vier albums ook opzoeken. Niet dat het een straf is, maar dat terzijde. Een sfeervolle black metal schijf die lang blijft hangen. Superspul! Jaarlijstmateriaal!

Tracks:

1. Aube De 1837
2. Spectre De La Rébellion
3. Là Où Nous Allons
4. Par La Bouche De Mes Canons
5. Le Sang Des Héros
6. Forêt D'Automne
7. Vespérales
8. Le Dernier Voyage

Band:

Fiel - Drums
Moribond - Gitaar
Athros - Strot
Matrak - Basgitaar


Review door Mark

Plaats reactie