Fenris - ...En Dodenakkers Tot Den Horizon (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Fenris - ...En Dodenakkers Tot Den Horizon (2016)

Bericht door WanderingSoul » 20-11-2016 12:42

FENRIS
...EN DODENAKKERS TOT DEN HORIZON
Eigen Beheer

Afbeelding

De tijd van de wolf is wederom weer aangebroken. De tijd van oorlog, chaos en diversen slagvelden. Een tijd van elf jaar die deze Nederlandse band nodig had om dit beest los te laten. Tijd die ook nodig was, om tot bezinning te komen, de wonden te helen, nieuwe leden te zoeken en een nieuw album te maken. Een tergend lang proces, maar die het wel allemaal waard was. Dat vind de band, dat vind ik en dat vinden velen met mij.

Wederom streeft de band een concept na en het bedraagt dit keer de vele "veldslagen". Onderlinge strijden, het strijden met dingen in jezelf, maar vooral ook veldslagen in "real-life". Oorlogen in het verleden vooral ook. Het album is met betrekkingen tot dit ook tot in den puntjes afgewerkt. Zowel muzikaal, tekstueel als ook in het prachtige artwork en fotografie. Waarvoor hulde. Het ziet er goed uit en muzikaal dan?

Muzikaal gezien is het nog steeds die strakke black/viking metal machine die de band ooit was, maar dan beter. De songs zijn doordacht, afwisselend en kennen hier en daar ook nu ook wat death metal invloeden. Een verdiepen van het al bestaande bandgeluid. Iets wat allemaal ten goede komt. En ik kan eigenlijk geen negatief ding bedenken over deze plaat.

...En Dodenakkers tot den Horizon is een product waar de band fier op mag zijn. En ik snap godverdomme nog steeds niet (sorry voor m'n taalgebruik) waarom er nog geen label aangeklopt heeft. Er is een distributiedeal, dat dan al weer wel. Maar deze topband verdient zoveel meer. Kom op nou.

Kopen dit ding! Highly recommended! Support deze verdomd goede band!

Tracks:

1. Echo Of The Machine (Intro)
2. Black Ashes
3. Ruined
4. Zielenstrijd
5. 834
6. Fenris
7. Doodenakkers
8. Descend

Band:

Antikris - Basgitaar
Jan-Willem Rouwers - Gitaar
Bas Westdorp - Gitaar/Keyboards
Gilbert de Rooy - Zang
Rick Lieffering - Drums


Review door Mark

Plaats reactie