Twister Of truth - World Of Emptiness (2004)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Twister Of truth - World Of Emptiness (2004)

Bericht door WanderingSoul » 27-08-2012 10:14

Twister Of truth - World Of Emptiness

Twister Of Truth is begonnen als Dissenter, maar na wisseling van zanger en het aanwezig zijn van een andere Dissenter heeft men besloten de bandnaam te veranderen in Twister Of Truth. World Of Emptiness is de eerste demo van dit vijftal en laat een portie melodische death metal horen, zoals men die vroeger maakte. En dat is altijd verfrissend tussen al dat brute death metal werk van tegenwoordig. Wat men opvalt is dat men behoorlijk vasthoudt aan eigen ideeën op deze demo en dat vind ik zeker wel een pluspunt. Men probeert origineel voor de dag te komen. Dit doet men door gebruik te maken van aparte ritmes en veel melodie en solo's. De demo opent met Dissenter, wat een lekkere midtempo stamper is. Het titelnummer is wat melodieuzer en kent wel een lekkere drive. Het nummer kent ook een lekker rustig stuk naarmate het nummer afloopt. Het navolgende Underneath is weer wat pittiger en heeft een lekker groovy ritme. Het nummer heeft ook een goede solo. Refuse To Lose is ook een lekker nummer, maar het nummer heeft een rare break met refrein die het nummer toch enigszins naar beneden haalt. En dat is erg jammer. Het melodieuze stuk wat erna komt maakt wel weer veel goed. En gaat vervolgens weer verder met het lekkere groovy stuk, gevolgd door die rare break weer. Jammer. Het laatste nummer opent sfeervol en gaat verder als midtempo stuk. Al met al een goede begin demo, maar men moet nog hier en daar wat sleutelen om de tracks nog wat sterker te maken. Zeker als je live ook sterker voor de dag wilt komen. Hier en daar is het nog net wat van de hak op de tak. Maar een goed begin is het halve werk en ik heb het vertrouwen erin, dat dat wel goed komt. Op de productie heb ik niks aan te merken, want die is gewoon goed voor een demo. Het artwork ziet er ook erg verzorgd uit. Prima werk!

TRACKLIST: 1. Dissenter 2. World Of Emptiness 3. Underneath 4. Refuse To Lose 5. Aftermath

Review door Mark

Plaats reactie