Ordos - House Of The Dead (2017)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Ordos - House Of The Dead (2017)

Bericht door WanderingSoul » 25-02-2017 12:15

ORDOS
HOUSE OF THE DEAD
Moving Air Music

Afbeelding

Stoner Metal is niet een genre wat ik op Wandering Souls vaak bespreek, maar voor Ordos uit Zweden maak ik graag een uitzondering. Ontdekte deze plaat via youtube en was meteen overdonderd door de muziek.

House Of The Dead is het tweede album van deze band uit Uppsala. Het debuut Ordos uit 2013, heb ik helaas gemist. Maar deze plaat trekt meteen mijn aandacht. Niet alleen vanwege de muziek, maar ook vanwege de ontzettend gave en treffende hoes.

De muziek zelf dan. Stoner Metal zoals ik al eerder zei. Maar dan van het loodzware kaliber. Zware strakke riffs met hier en daar wat whammie-leads. Het ritmewerk beukt en grooved lekker weg. Het is een lange trip door al de nummers en je hebt niet eens door dat je dan al met het volgende nummer bezig bent. Het loopt lekker door. De nummers zitten vol dynamiek. Zo is het doomy, of bluesy en zo klinkt het als sludgy stoner. Ook in het zangwerk is er volop dynamiek. Van sludge-screams, cleane zang, tot chanting en gothisch getinte zang of een Glenn Danzig-achtige stem.

Over de gehele plaat hangt ook een donker gloomy atmosfeer, waar ik me heel goed in kan vinden. Mocht je naar de donkere zijde lonken en van stoner houden, dan is dit zeker een must hear-album.

Tracklist:

1. The Infernal God
2. House Of The Dead
3. Satan Venit
4. II
5. Hounds Of Hell
6. The Witch

Band:

Martin - Basgitaar
Max - Drums
André - Gitaar
Emil - Zang
Gustav - Gitaar


Review door Mark

Plaats reactie