Arcane Existence - The Dark Curse (2017)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Arcane Existence - The Dark Curse (2017)

Bericht door WanderingSoul » 11-03-2017 01:02

ARCANE EXISTENCE
THE DARK CURSE
Eigen Beheer

Afbeelding

Bij toeval ontdekt op bandcamp. Dat is wat ik kan zeggen over Arcane Existence. Een melodic black/death metal band uit de Verenigde Staten.

The Dark Curse is het debuut en de band heeft helaas nog geen label, terwijl ze dat met deze klasse muziek wel degelijk verdienen. De muziek is strak, sfeervol en vooral boeiend. Heavy stukken, snelle stukken, mooie sfeervolle rustige stukken. Het zit er allemaal in. De screams worden mooie afgewisseld met grunts en ook de zang van zangeres Jamie is een aangename toevoeging tot het geheel. Ik denk tevens dat er nog meer inzit en dat het alleen maar beter wordt. Ik heb ook begrepen dat het tweede album ook al reeds in de maak is en ook een volledige line-up. Ben benieuwd en wat optredens zou ook niet gek zijn.

Een mooi debuut, die ook na meerdere luisterbeurten nog niet verveeld. Ook het coverartwork ziet er goed uit en ik kan niet wachten tot men fysieke exemplaar eindelijk arriveert. Liefhebbers van Dimmu Borgir, die ook death metal en female vocals niet schuwen moeten dit zeker uitchecken.

Tracks:
01. Welcome To Storybrooke
02. The Dark One
03. Reshaping History
04. Magic
05. Bleeding Through
06. Somnumbra Atra
07. A Land Without Magic
08. Excalibur
09. To The Underworld
10. The Dark One (Dungeon Delver Edition)

Band:
Kiera Pietrangelo - Gitaar, Basgitaar, Keyboards, Drums
Jamie Fong - Zang
Eligio Tapia - Grunts, Screams


Review door Mark

Plaats reactie