Author - Lopun Alku (2017)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Author - Lopun Alku (2017)

Bericht door WanderingSoul » 02-04-2017 12:20

AUTHOR
LOPUN ALKU
Naturmacht Productions

Afbeelding

Vaak krijg je releases die niet bijster origineel klinken. Soms groeit dit album dan toch na meerdere keren beluisteren.

Dit is ook het geval bij de debuutplaat van Author uit Finland. Een eenmansformatie die met Lopun Alku een album voorschoteld die zo in de jaren '90 had gemaakt kunnen zijn, maar dan met beter geluid. Een sterk staaltje black metal in de richting van oude Emperor, Gorgoroth, Darkthrone, Satyricon. Dat soort spul. Dan weet u gelijk waar u het mee kan vergelijken.

De plaat zit vol atmosfeer, maar de keyboards zijn nergens overdone. Slechts aanvullend en niet op de voorgrond. Die plek is weggelegd voor de vuige black metal screams en het ijzige gitaarwerk. Gitaarwerk die afwisselend is, maar toch herhaling kent voor het feest der herkenning. Genoeg tremolo picking aanwezig om het lekker grimmig te laten worden. De ritmesectie is stabiel en variabel, maar wel strak. En ook echte drums zo te horen. Anders wil ik weten wat voor drumprogramma hij gebruikt, want het klinkt authentiek. Verdomd goed allemaal. Ondanks dat het niet origineel is wat men hier brengt, vermaak ik me er prima mee.

Voor wie een cdtje wil, wees snel er zijn er maar 300 van geperst. Verkrijgbaar op: https://naturmachtproductions.bandcamp. ... lopun-alku. Grijp uw kans!

Tracks:

1. Kuolevaisen Kirous
2. Lopun Alku
3. Olemme Nähneet Päivän Päättyvän
4. Kadotus
5. Ei Ikinä Enää
6. Uusi Aamunkoi

Band:

J.V. - Zang, Gitaar, Bas, Drums, Keyboards


Review door Mark

Plaats reactie