Analepsy - Atrocities From Beyond (2017)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Analepsy - Atrocities From Beyond (2017)

Bericht door WanderingSoul » 11-06-2017 09:36

ANALEPSY
ATROCITIES FROM BEYOND
Rising Nemesis Records

Afbeelding

2017 lijkt een goed jaar te worden voor death metal. Er zijn al goede releases uit en er staan er erg veel uit te komen. Ook voor slam death wordt dit een gaaf jaar. Eerst was er al de nieuwe Acranius. Nu is daar de eerste volledige plaat van Analepsy uit Lissabon. Rising Nemesis weet wel gave namen te strikken kan ik u zeggen. Damn, wat is dit moddervet.

Vanaf de eerste tonen van Apocalyptic Premonition weet u gelijk waar u aan toe bent. Iets wat gelijk voortgezet wordt met Rifts To Abhorrence. Heavy gitaren en bas, slammende tempo's en het gaspedaal wordt ook regelmatig verder ingedrukt. Het kan me allemaal bekoren. De guttural zang van Diogo Santana maken het plaatje compleet. Ook de nodige solo's zoals in Witnesses Of Extinctiion en Eons In Vacuum ontbreken niet. Kwaliteit wordt de hele plaat geboden kan ik u zeggen.

De productie van deze schijf hakt er weer in als een moker en dat maakt het allemaal net wat vetter dan de muziek al is.

Rising Nemesis zorgt ook weer voor het toffe artwork, wat door Pedro Sena (aka Lordigan) is gemaakt. Hij zorgde onder andere ook voor artwork voor bands als Architect Of Dissonance, Dysmorfectomy (iets voor je Toy fest Jan ;) ), Human Vivisection en Visions Of Disfigurement.

Al met al een goed begin van deze Portugese band en hier gaan we zeker nog meer van horen. En nu als de wiedeweer naar de site van Rising Nemesis en druk op buy. Want er zijn maar 1000 schijfjes in omloop.

Tracks:

01. Apocalyptic Premonition
02. Rifts To Abhorrence
03. The Vermin Devourer
04. Witnesses Of Extinction
05. Ferocious Aftermath
06. Engorged Absorption
07. Eons In Vacuum
08. Depths Of Agony
09. Atrocity Deeds
10. Omen Of Return

Band:

Flávio Pereira - Basgitaar
Tiago Correia - Drums
Marco Martins - Gitaar
Diogo Santana - Gitaar, Zang

Sessiemuzikanten:

Sérgio Afonso (Bleeding Display, Scent Of Death) - Zang in Ferocious Aftermath
Larry Wang (Coprocephalic, Gorepot, Maggot Colony) - Zang in Atrocity Deeds


Review door Mark

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 11-06-2017 19:32

Dysmorfectomy kende ik al (de naam, niet de band) :P

Plaats reactie