Maze Of Sothoth - Soul Demise (2017)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Maze Of Sothoth - Soul Demise (2017)

Bericht door WanderingSoul » 11-06-2017 10:15

MAZE OF SOTHOTH
SOUL DEMISE
Everlasting Spew Records

Afbeelding

Everlasting Spew Records uit Italië is een relatief jong platenlabel. Sinds een tijdje krijg ik van de eigenaar regelmatig mail updates met door hun uitgebracht spul en daar kwam ik ook deze release in tegen. Het klonk en zag er interessant uit in die mail, dus ik besloot deze band uit te checken.

En ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Want het is werkelijk een death metal juweeltje. Techniek wordt zonder pardon gecombineerd met brutaliteit en wat melodie. Technical Death Metal zegt metal archives over Italiaanse band. En dat klopt als een bus. Er is zeer veel vakmanschap aanwezig, maar het is niet overdone. Er is voldoende flow in de plaat en Soul Demise verveeld geen minuut. Zwaar gitaarwerk met sterke riffs en wat hooks, sterke drumkrachtpatserij en bas die daar overheen walst. De grunts zijn lekker zwaar en log en worden hier en daar aangevuld met wat hogere keelklanken. Het album is bij vlagen catchy en aantal nummers blijven zelfs ook hangen je brein. Technisch of niet, dit is op de juiste manier gedaan.

Het artwork en de productie maken het helemaal af. En ondanks dat dit hun debuut is, komt het album professioneel over. Het is duidelijk dat de band de tijd heeft genomen om het materiaal te laten rijpen. Daar heeft men goed aan gedaan. Ook hier gaan we meer van horen. Jaarlijst materiaal!

Referentiekaders: Morbid Angel, Nile, Vomitory, Maveth

Tracks:

01. Cthulhu's Calling
02. Lies
03. Seed Of Hatred
04. Multiple Eyes
05. The Outsider
06. The Dark Passenger
07. At The Mountain Of Madness
08. Blind
09. Azzaihg'nimehc
10. Divine Sacrifice

Band:

Fabio Marasco - Gitaar, Synthesizers
Matteo Moioli - Drums
Cristiano Marchesi - Zang, Basgitaar
Riccardo Rubini - Gitaar


Review door Mark

Plaats reactie