Faunus - Where Everything Begins With An End (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Faunus - Where Everything Begins With An End (2015)

Bericht door WanderingSoul » 24-07-2017 10:43

FAUNUS
WHERE EVERYTHING BEGIN WITH AN END
Eigen Beheer

Afbeelding

Bandlid Admetos van Faunus contacteerde mij onlangs met het verzoek of ik zijn debuut album Where Everything Begins With An End wilde uitchecken. Zo gezegd, zo gedaan.

Faunus is een eenmans-black metal band uit Heraklion, Kreta, Griekenland. Het project is begonnen in 2015 en dat is ook meteen het jaar dat deze release uit kwam. Hoewel de plaat al weer uit 2015 is, wilde ik hem toch reviewen, omdat ik hem toch wel interessant vind.

De plaat is in feite verdeeld in vier hoofdstukken met de vier lange tracks. Elk nummer is een seizoen met een bepaalde gebeurtenis. En zoals de (album)titel al doet verraden begint de plaat meteen niet vrolijk, met de dood in het seizoen herfst. Een nummer waar atmospheric en post-black metal elkaar ontmoeten. Niet de vrolijkste track, maar wel een met variatie. Verschillende tempowisseling en verschillende sfeerelementen. De zang zijn voornamelijk screams en minder divers dan ik had gehoopt. Desalniettemin, een interessant nummer. Enige minpuntje is eigenlijk dat blastbeats net wat te dominant zijn, in verhouding tot het overige drumwerk in het nummer. Harde snare in de blasts en de rest iets meer naar achteren gedrukt. Had iets beter gedoseerd moeten zijn. Wel een aardige start van de plaat.

Winter, het tweede nummer, klinkt veel meer doomiër en kent meer melancholie in het gitaarwerk. Er komen nu ook grunts om de hoek kijken, wat voor meer variatie in de zang zorgt. Het tempo ligt ook lager in dit nummer (als bijna voor vanzelfsprekend eigenlijk). De hoofdrol in dit nummer ligt echt bij de gitaarriffs in dit nummer. Goede track.

Bij de Spring komt het post-black metal gedeelte weer om de hoek kijken. Er wordt gevarieerd in tempo's en kent voldoende melancholie, maar ook venijnigheid. Zowel in zang als muzikaal gezien. Grunts en screams komen binnen en zorgen voor, samen met het gitaarwerk, een bepaald gevoel wat je bijna het hele nummer vasthoud. Sterke song.

Summer sluit het album af. Opent met een natuursample en loopt langzaam verder in de song zelf. Mooi begin. Black/doom is wat volgt met wat grunts als aanvulling. Nummer kent ook wat sneller geweld en schud je ook meteen wakker na de langzame start. Meer afwisseling volgt nog. Het gitaarwerk verderop in het nummer zorgt nog voor de nodige post en shoegaze effecten die je bij de les houden. Mooie variatie.

En al met al een aardige debuut en ik denk zeker dat de band zichzelf zeker nog gaat verbeteren en ik hoop ook van harte dat dit nog een vervolg krijgt. Zou zonde zijn als dat niet zo is.

Tracks:

1. Autumn - Death
2. Winter - Gestation
3. Spring - Birth
4. Summer - Maturation

Band:

Admetos - Alles


Review door Mark

Plaats reactie