Inferum - Modern Massacre (2017)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Inferum - Modern Massacre (2017)

Bericht door WanderingSoul » 03-08-2017 13:22

INFERUM
MODERN MASSACRE
Eigen Beheer

Afbeelding

Ben niet superheavy into deathcore en metalcore, maar zo hier en daar luister ik nogal eens wat. Kan het zeker wel waarderen. Inferum uit Eindhoven opereert in eerst genoemde stijl en doet dat retestrak. Bijna mechanisch zou je zeggen. De band noemt zelf hun stijl Mechanical Death Metal.

De nog jonge band bestaat nog niet zo lang en is ontstaan op de Metal Factory in Eindhoven. Een soort conservatorium voor metalmuziek. Ondanks dat ze nog niet zo lang bestaan, doen ze het verdomd goed. Ze treden regelmatig op en staan op festivals als Stonehenge en Wacken Open Air. Ook een voorprogramma voor Cryptopsy staat nog op hun concertlijst. Ook bracht men onlangs hun eerste EP Modern Massacre uit.

Een strakke EP vol grooves, zware ritmes en zware vokalen. Ook schuwt men melodie niet en weet men het geheel boeiend te houden. Ook een blastbeat hier en daar zorgt voor de nodige afwisseling. De 4 nummers tellende EP duurt met 15 minuten misschien wat kort, maar ik verveel me geen moment. Gewoon even op repeat zetten die hap. Ik zou zeggen, geef deze jonge band een kans, want die gaan het goed doen.

Tracks:

1. Modern Massacre
2. Blinding Supremacy
3. Rotten King
4. Incineration

Band:

Morrison de Boer – Zang
Lars Deelman – Leadgitaar
Ozzy Voskuilen – Slaggitaar
Stan Albers – Basgitaar
Wouter Macare – Drums


Review door Mark

Plaats reactie