Celtefog - A Faded Wisdom (2017)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Celtefog - A Faded Wisdom (2017)

Bericht door WanderingSoul » 19-11-2017 11:24

CELTEFOG
A FADED WISDOM
Eigen Beheer

Afbeelding

Vorig jaar bracht Celtefog ons Sounds Of The Olden Days. Een album wat ik mooi vond om te horen. Ik was er best enthousiast over, maar zag wel ruimte voor verbetering. Met name de productie van drums en zang. Nou vraagt u zich af, is die nu veranderd? Ja, in z'n geheel is de productie iets meer in balans. Ook wordt er, middels Wolfram (Empathy, ex-Discretion, etc.), nu gebruikt gemaakt van een drummer van vlees en bloed. Wat zeker een verbetering is. Wederom bevat de muziek weer veel sfeer en soundsamples om dat te versterken. Ook wordt gebruikt gemaakt van gastvocalen, wordt nog meer variatie in de zang geeft. Zo horen we bijvoorbeeld Hildr Valkyria (van Folkearth) in de opener van de EP en ook nog Astraea (van Melan Selas). Een goede zet wat mij betreft.

Overall is de EP, bestaande uit 2 nummers met zang en de afsluiter is instrumentaal, wederom prettig om te horen en de band heeft zich weer overtroffen. Fijne pagan black metal. Sfeervol, maar ook rauw. Het is mooi in balans. Er is agressie om los te gaan, maar ook mooie luisterstukken. Een fijn stukje gave muziek. Goede comeback en benieuwd naar de volgende epos.

Inmiddels heeft mainman Archon ook een band om zich heen verzameld, bestaande uit (naast Archon en Wolfram): Charon (bas), Vlad (van Empathy op gitaar) en Druid (keyboards en samples). Tijd voor wat optredens?

Tracklist:

1. An Ode To Wisdom
2. My Inner Winter
3. She

Recording line-up:

Archon - zang, gitaar, bas, keyboards, samples
Wolfram - drums


Review door Mark

Plaats reactie