Eldamar - A Dark Forgotten Past (2017)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Eldamar - A Dark Forgotten Past (2017)

Bericht door WanderingSoul » 25-12-2017 14:04

ELDAMAR
A DARK FORGOTTEN PAST
Northern Silence Productions

Afbeelding

Begin van het jaar reviewde ik al de debuut cd uit 2016 van deze fantastische band uit Noorwegen. 2017 brengt ons al de opvolger in de vorm van A Dark Forgotten Past.

Een album waar ik best naar uitkeek, gezien de klasse van het debuut. Ik kan u zeggen, dat dit album naadloos aansluit bij het debuut. De atmosferische black metal is wederom van hoge kwaliteit. Veel mooie melodieën, rauwe gitaarriffs, de midtempo drums, de rauwe screams, de dromerige vrouwenzang, de sfeervolle keyboards en de geweldige atmosfeer. En eigenlijk is er daar ook een gevaar. Het is veel van hetzelfde. Eldamar verrast nergens en doet niks nieuws. Volgt hetzelfde stramien, zonder echt ergens iets te creëren wat je niet zo verwacht of denkt van, dat is een mooie toevoeging of onderscheid zich van de vorige plaat. Dat neemt niet weg dat dit een van de sterkere releases is in het genre en zeker je luistertijd waard is. Je kan de plaat blind aanschaffen als je liefhebber bent. Wederom jaarlijst materiaal, ook al is de plaat minder verrassend. En de hoes is wederom weer prachtig!

Tracks:

1. Return Of Darkness
2. Another Journey Begins
3. In Search For New Wisdom
4. A Secret By The Branches
5. Ancient Sorcery
6. The Passing
7. New Understanding

Band:

Mathias Hemmingby - Gitaar, Bas, Drums, Keyboards, Zang


Review door Mark

Plaats reactie