Deicide - Overtures Of Blasphemy (2018)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Deicide - Overtures Of Blasphemy (2018)

Bericht door WanderingSoul » 16-09-2018 13:25

DEICIDE
Overtures Of Blasphemy
Century Media

Afbeelding

Ok....de nieuwe Deicide...here it goes...

Hoe klinkt ie? Wordt er meteen gevraagd? Mijn antwoord daarop: Vertrouwd, maar toch anders. Een antwoord, waar ik zo verder zal op ingaan.

Album nummer twaalf en Deicide heeft inmiddels al zo'n status opgebouwd, dat ik niet hoef uit te leggen waar deze death metal band voor staat en om draait? De band is terug en dat mag ook wel. De voorganger In The Minds Of Evil is inmiddels vijf jaar oud. Het werd ook wel weer eens tijd.

Over de voorganger was ik niet super enthousiast. Had zo'n goede momenten zeker, maar als ik Deicide luister zijn het toch de oude albums. En dat is niet voor niks. Hoe zit het dan met de nieuwe? Nou, zoals ik al zei, vertrouwd en toch anders. De lekkere grooves met double bass, de snelle hakkers en vertrouwde grunt van Glen zijn gebleven. Wat is er anders dan? Nou, het gitaarwerk is bij wijlen een stuk melodieuzer (verwacht nou niet meteen melodeath, dat is het ook weer niet) en de screams ontbreken op dit album. Dat luistert toch anders. Ik moet er nog best aan wennen moet ik eerlijk zeggen. Ik begin het album wel goed te waarderen en kan er mee uit te voeten. Is dit dan in lijn met de classics of een The Stench Of Redemption? Nee, maar ik vind hem beter dan de vorige drie bijvoorbeeld. Dat is waar het album nu staat voor mij. Vertrouwd, maar toch anders.

Kan ik het album aanbevelen? Ow ja, zeker wel. Het is geen verkeerd album en zal zeker nog mijn draaitafel gaan vinden. Luister en ontdek het zelf.

Tracks:

01. One With Satan
02. Crawled From The Shadows
03. Seal The Tomb Below
04. Compliments Of Christ
05. All That Is Evil
06. Excommunicated
07. Anointed In Blood
08. Crucified Soul Of Salvation
09. Defying The Sacred
10. Consumed By Hatred
11. Flesh, Power, Dominion
12. Destined To Blasphemy

Band:

Glen Benton - Basgitaar, Zang
Steve Asheim - Drums, Gitaar
Kevin Quirion - Gitaar
Mark English - Gitaar


Review door Mark

Plaats reactie