Sargeist - Unbound (2018)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Sargeist - Unbound (2018)

Bericht door WanderingSoul » 23-10-2018 13:59

SARGEIST
UNBOUND
World Terror Committee Productions

Afbeelding

Vier jaar na de vorige release Feeding The Crawling Shadows is deze band uit Tampere, Finland terug. Wederom een portie black metal van de bovenste plank. Waar de voorganger iets minder waardering kreeg in vergelijking met voorgaande albums, zal deze weer wat meer gaan scoren. Unbound is sterk. Goede riffs, lekker smerige evil en afwisselende vocalen, raggende drums en een lekker stuwende bas. Alle ingrediënten zijn aanwezig om deze black metal plaat net zo te laten groeien als Let The Devil in bijvoorbeeld. Wat na een paar luisterbeurten kan ik al concluderen dat Unbound gaat groeien en vastgrijpen. Wat een heerlijk rauw duivels banggenot is deze plaat geworden.

Sinds de vorige plaat heeft de band ook 3 nieuwe leden. Een nieuwe bassist, drummer en zanger. Die leveren allen om deze plaat te laten slagen. De bassist speelt ook in Saturnian Mist en was live ook sessiemuzikant bij Baptism. De drummer van Desolate Shrine en Perdition Winds en de zanger van Desolate Shrine. Allen geen beginnelingen en dat kun je horen. Klasse muzikanten. Samen met VJS (ook in Nightbringer) en oerlid Shatraug (ook in Horna en tig andere bands) maken ze een goede comeback. Zou deze heren graag live aan het werk horen, dus hopelijk spelen ze een keer in de buurt. Voor nu geniet ik weer van deze plaat, die zeker in mijn jaarlijst gaat komen. Verplichte kost voor elke black metal fanaat!

Tracks:

01. Psychosis Incarnate
02. To Wander The Night's Eternal Path
03. The Bosom Of Wisdom And Madness
04. Death's Empath
05. Hunting Eyes
06. Her Mouth Is An Open Grave
07. Unbound
08. Blessing Of The Fire-Bearer
09. Wake Of The Compassionate
10. Grail Of The Pilgrim

Band:

Shatraug - Gitaar
VJS - Gitaar
Abysmal - Basgitaar
Gruft - Drums
Profundus - Zang

Luisteren?
https://www.youtube.com/watch?v=4tMe1yRZRGM


Review door Mark

Plaats reactie