Night Crowned - Humanity Will Echo Out (2018)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Night Crowned - Humanity Will Echo Out (2018)

Bericht door WanderingSoul » 30-11-2018 10:05

NIGHT CROWNED
HUMAN WILL ECHO OUT
Black Lion Records

Afbeelding

Night Crowned, een band waar ik nog nooit van gehoord had. Zo browsend op de bandcamp van Black Lion Records ontdekt. En na de eerste klanken had ik meteen zoiets van die EP MOET ik hebben. Was het ook nog eens black friday, dus korting, dus meteen aangeschaft.

Night Crowned is een blackened death metal band uit Zweden en Humanity Will Echo Out is hun debuut EP. En wat voor één. No Room For Hope opent meteen goed en de sfeer zit er meteen goed in. Sterke riffs, lekkere grunts en sfeer die me heel goed bevalt. Het snellere Nocturnal Pulse bezorgt mij letterlijk kippenvel. Felle scherpe riffs, hogere keelklanken, heerlijke sfeerdeken en solo om te janken zo mooi. Het navolgende All Life Ends geeft dit nog even een vervolg, al is de zang wat afwisselender.

Man o man, wat een trip. Als dit een full-length was geweest, had ie zo in de top 10 van mijn jaarlijst gestormd. Zo goed is deze EP. Duidelijke een van de beste EPs, zo niet de beste EP van het jaar. Wat een kennismaking. Wanneer komt de full-length heren? Ik kijk er naar uit!

Tracks:

1. No Room For Hope
2. Nocturnal Pulse
3. All Life Ends

Band:

K. Romlin - Zang
J. Jaloma - Drums
M. Sunesson - Gitaar
J. Eskilsson - Gitaar
H. Liljesand - Basgitaar


Luisteren?

https://nightcrownedblacklion.bandcamp.com


Review door Mark

Plaats reactie