Vulture - Easier To Lie (1993)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Vulture - Easier To Lie (1993)

Bericht door WanderingSoul » 26-08-2012 17:03

Vulture - Easier To Lie

Voordat ik het over deze cd ga hebben, wil ik eerst forumlid Valkyrian bedanken, voor het wijzen op deze Rotterdamse band.
Dus bij deze bedankt voor het wijzen op deze toffe cd.
Over tot de orde van de dag. Zoals gezegd komt Vulture uit Rotterdam en maakte (met nadruk op maakte, want de band is niet meer) een
mengeling van thrash metal en heavy metal. Dat doet men niet onverdienstelijk. Alle songs zitten lekker in elkaar en luisteren lekker weg.
Hier en daar hoor je wat lekkere solos en de muziek heeft naast de standaard riffs ook wat aparte riffs. Precies goed voor de afwisseling in de
genres. De muziek is voornamelijk thrash metal met hier en daar wat heavy metal spul. Het is voornamelijk de zang die voor het heavy metal accent
zorgt. Door deze combi schiet gelijk de naam Anthrax door mijn hoofd. De Belladonna periode zeg maar. Daar heeft deze band af en toe echt veel weg van.
Ondanks dat, bevalt deze schijf me prima, want hier en daar laat m'n ook wat afwijkende dingen horen. In het nummer Backwards wordt nog even de aanval
geopend op het Christendom met de betrekking op de zogenaamde Satanische boodschappen die je zou horen, als je elpees achterstevoren afspeelde.
Compleet onzin natuurlijk, maar wel een treffende tekst en eentje waar ik me wel in kan vinden. Ook leuk om te melden is dat drummer Dirk ook deel uit
maakt(e) van de bands Adagio, Ian Parry en Elegy. Ook Robert Soeterbroek (Ayreon, Star One, Van Ee, Wicked Sensation) maakte ooit deel uit van deze band.
Ook al is deze cd misschien moeilijk te vinden, hij is best de moeite waard om te luisteren. Zeker voor Thrash fanaten.

TRACKLIST: 1. Hatred At First Sight 2. Near Death 3. Remember Me 4. Easier To lie 5. Alter Ego 6. Backwards
7. Kicked Form Both Sides 8. Greater Cause 9. Forgive Us
LINE-UP: Rick Ritman - Zang, Pieter Oosterman - Gitaar, Mac - Gitaar, Ed van Savooyen - Bas, Dirk Bruinenberg - Drums.

Review door Mark

Plaats reactie