Ceremony - Tyranny From Above (1993)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Ceremony - Tyranny From Above (1993)

Bericht door WanderingSoul » 26-08-2012 17:04

Ceremony - Tyranny From Above

Ceremony was een death metalband uit de omgeving van Rotterdam. En met nadruk op was. Want de band bestaat inmiddels niet meer.
In de band treffen we onder andere Ron (bekend van Sinister) en Micha (ex-Profane) aan.
De death metal die de band op deze cd laat horen horen, doet me veel denken aan zoals Sinister die ooit maakte.
Goede oordegelijke old death metal met veel blastbeats. De cd klinkt op zich niet verkeerd en heeft goed geluid voor begrippen uit die tijd.
Het is alleen jammer dat de band niet iets meer eigen gezicht heeft en dat is toch hun nadeel. Want erg origineel is het allemaal niet wat
de heren laten horen. Dat neemt niet weg, dat ik dit schijfje nooit zal draaien, want de kwaliteit ervan is toch te goed om links te laten liggen.
Waar ik me wel af en toe aan irriteer is de "cleane" gil die men af en toe laat horen. Niet om aan te horen.
Een aardige cd, maar niet een cd die echt op zal vallen denk ik om boven de middenmoters uit te komen. Jammer dat de band niet meer
bestaat, want ik had best willen zien of ze dit live ook waar kunnen maken.

TRACKLIST: 1. Inner Demon 2. Drowned In Terror 3. Solitary World 4. Ceremonial Resurrection
5. When Tears Are Falling 6. Humanity 7. Beyond The Boundaries Of This World 8. Tribulation Foreseen
LINE-UP: Micha Verboom - Grunts, Peter Verhoef - Gitaar, Ron van de Polder - Gitaar,
Johan van de Sluijs - Gitaar, Patrick van Gelder - Drums.

Review door Mark

Plaats reactie