Threnody - Bewildering Thoughts (1995)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Threnody - Bewildering Thoughts (1995)

Bericht door WanderingSoul » 26-08-2012 17:06

Threnody - Bewildering Thoughts

Ik vind het debuut al vrij gaaf van de Schiedamse heren, maar deze schijft bevalt me ook prima.
Deze schijf is ietsje minder death en wat meer melodieuzer/progressiever. Kortom op deze schijf probeert men nog meer een
eigen gezicht te creeëren en dat is natuurlijk prachtig. Want de heren weten echt wel waar ze mee bezig en dat is goed te horen.
Alles is lekker strak gespeeld en de productie is ook best te pruimen. De nummers zijn ook lekker afwisselend en kennen heerlijke breaks.
Ook de nodige gitaarsolos ontbreken niet. Meeste nummers hebben ook een eigen karakter en dat vind ik ook wel een pluspunt.
Men pingeld er lustig op los en verlaat soms zelf het death metal genre, maar dan is er weer die Pestilence achtige grunt, die weer het death
metalrandje er terug in schopt. Kortom, voor mensen die van experimenten binnnen het death metal genre houden, zouden best een luisterpoging kunnen
wagen. Het schijfje is me goed bevallen en dat zal het vast wel bij meer mensen doen.

TRACKLIST: 1. Dare Restrain 2. Willful 3. Bewildering Thoughts 4. solitude 5. Fin De Siecle 6. Silence
7. Black Nazareth 8. Profanation 9. Autumn 10. Farewell
LINE-UP: Rene Scholten - Grunts/Gitaar, Erik van de Belt - Gitaar, Henry McIlveen - Bas, Richard van Leeuwen - Drums.

Review door Mark

Plaats reactie