Magnacult - Synoré (2007)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Magnacult - Synoré (2007)

Bericht door WanderingSoul » 07-09-2012 18:49

Magnacult - Synoré

Magnacult is geen opvallende naam in hun scene. Waarom niet zou je zeggen? De muziek is niet echt pakkend en echt origineel is het allemaal ook niet. Niet dat deze cd slecht is, dat niet. Het grooved, schreeuwt en springt zo nu en dan lekker van de hak op de tak. Lekker metal verantwoord. Wat voor muziek kun je dan verwachten? Beetje metalcore, beetje death, beetje thrash, beetje groove metal en wat djent. Namen? Machine Head (crossover bits), Meshuggah, Lamb Of God, Pantera. Dat soort spul. Band doet me ook wel wat aan het oude geluid van het braziliaanse Eminence denken. De muziek klinkt lekker agressief, zonder echt snel te zijn. Door het hak op de tak werk klinkt zo nu en dan ook wat progressief. Zanger Sebastiaan schreeuwt, grunt en brult de longen uit z'n lijf en muzikaal klinkt het prima. Maar zoals ik al eerder zei, speciaal is het niet en het maakt niks bij mij los. Neemt het niet weg, dat het cdtje lekker is om zo nu en dan eens op de achtergrond af te spelen met een lekkere pot bier erbij. Het geluid is prima, dus daar kunnen we ook niks op afdingen. Je kunt er live er ook wel mee uit de voeten denk ik. De band schijnt met een opvolger bezig te zijn. Misschien doet die cd mij meer. Al met al wel een (ruime) voldoende. Volgende keer iets meer een eigen gezicht en meer pakkende songs. Het talent is er voor mij gevoel namelijk wel.

BAND:
Sebastiaan - Zang
Tom - Gitaar
D. - Gitaar
Spit - Bas, Achtergrondzang
Bionic - Drums

TRACKS:
01. Aeon
02. Kill Ignorant Humanity
03. Unheard Fake Words
04. Kris
05. Inside Will Guide
06. Damnation
07. Synoré
08. Indentity 676
09. Progressick
10. Line Of Attack

Review door Mark

Plaats reactie