Obtruncation - The Callous Concept (1995)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Obtruncation - The Callous Concept (1995)

Bericht door WanderingSoul » 26-08-2012 17:07

Obtruncation - The Callous Concept

Deze cd van deze Dordtse formatie is al reeds opgenomen in 1995 en was aanvankelijk later uitgebracht, maar het is nergens werkelijk terug te vinden
in welk jaartal dit nu eigenlijk uitgebracht is. Dus houdt ik het maar op 1995. De cd staat vol met afwisselende en snelle death metal. De cd klinkt behoorlijk
agressief mede door het fabuleuze drumwerk (fast as hell!), snelle gitaarriffs en het gebrul van Dhr. Payne. De cd knalt werkelijk uit je speakers en de cd is straight
into your face! De drumkwaliteiten van Dhr. Steigenga duwen de cd echt omhoog. Het is echt ongelooflijk hoe deze man er op los ramt. Ontiegelijk snel en vol met lekkere
breaks. Het gitaarwerk bevat hier en daar een lekkere solo en dat is natuurlijk ook nooit verkeerd. De productie is ook lekker vet. Heerlijk!
De teksten gaan voornamelijk over dood, verderf, marteling en zijn voornamelijk ook anti-religieus. Kortom deze cd bevat genoeg ingrediënten voor een potje stevige
death metal. Mijn favorietjes zijn: Sphere Of The Rotting en Church Of Delusion. Voor wie deze cd niet heeft, heb ik 1 advies: halen die cd!

TRACKLIST: 1. Parish Of Perdition 2. Mutual Hatred 3. Gruesome Assembly 4. Sanctum's Disruption
5. A Bedraggled Scheme 6. Things That Were And Shall Be Again 7. Aroused By The Deceased
8. Sphere Of The Rotting 9. Repudiated Angel 10. Church Of Delusion 11. Pernicious Saviour
12. Witch From Akyrz
LINE-UP: Lawrence Payne - Grunts/Screams/Zang, Luc van Ravels - Gitaar, Frank Dronkers - Gitaar/Bas,
Martin Steigenga - Drums, Roeland Boot - Sessie Bas.

Review door Mark

Plaats reactie