Murder Construct - Results (2012)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Murder Construct - Results (2012)

Bericht door WanderingSoul » 02-01-2013 15:16

MURDER CONSTRUCT
RESULTS
Relapse Records


Hola, hola, dit is heftige shit. Een lekker portie grindcore doorspekt met lekkere brutal death metal riffs. Hier kun je me wel voor wakker maken. Kwaliteit wordt hier wel geboden. Dat heeft Relapse goed gezien (en gehoord). En ze hebben er goed aan gedaan om deze heren te tekenen.

Gezien de kwaliteit die geboden wordt zou je denken, dat de heren wel ervaring hebben in het wereldje. En na wat nader onderzoek op internet schijnt dit ook te kloppen. De heren spelen in het dagelijks leven onder andere in bands als Cattle Decapitation, Exhumed en Nausea. Niet de minste namen dus. Verder schijnen ze in 2010 al een EP (nog niet gehoord) uitgebracht te hebben en nu dus deze debuut cd.

Aangezien in de EP niet ken, weet ik niet of er vooruitgang geboekt is bij de heren. Maar die EP ga ik zeker nog even opzoeken.
Maar goed, de cd dus. Een lekker beukende plaat die lekker doorstoomt en waarbij de rauwe riffs, de blastbeats en de grunts en screams je om de oren vliegen. Hier en daar wordt ook wat gas terug genomen, wat uitmond in lekkere death metalrolls met gave riffs. En in het laatste nummer wordt de cd zelfs mooi afgerond met een mooi uitgewerkt afbouwend stuk (in oosterse sferen) wat rustig door sluimert tot een rustig einde. Werkelijk klasse. De plaat zit uiteindelijk goed in elkaar en de productie is ook verder prima. Kan niet anders concluderen dat dit een prima debuut is. Ben benieuwd of de heren dit nog live gaan spelen en of er een vervolg komt. Ik heb daar wel zin in.

TRACKLIST:

01.Red All Over
02.Under The Weight Of The Wood
03.No Question, No Comment
04.Gold Digger
05.Compelled By Mediocrity
06.The Next Life
07.Dead Hope
08.Feign Ignorance
09.Mercy, Mercy
10.Malicious Guilt
11.Resultados

BAND:

Travis Ryan - Zang
Leon Del Müerte - Gitaar, Zang
Kevin Fetus - Gitaar
Caleb Schneider - Basgitaar
Danny Walker - Drums


Review door Mark

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 02-01-2013 20:30

Wel eens wat nummertjes gehoord van deze cd. Ze knuppelen daar aardig door :P

Plaats reactie