Officium Triste - Giving Yourself Away (2007)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Officium Triste - Giving Yourself Away (2007)

Bericht door WanderingSoul » 26-08-2012 19:17

Officium Triste - Giving Yourself Away

Het heeft bijna 3 jaar moeten duren, maar hier is hij dan, de nieuwe cd van Officium Triste. En wat een schijf is het geworden. We hebben hier te maken met een groeiertje van formaat. Op het eerste gehoor leek mij deze schijf minder als de vorige, maar hoe vaker je hem luistert, hoe beter hij wordt. In vergelijking met de vorige schijf wordt er ook weer meer clean gezongen. Tevens vind ik dat cleane zang nu op z'n best klinkt vergeleken bij vorige releases. Zanger Pim is hierin gegroeid. Ook klinkt de cleane zang wat gevarieerder. Natuurlijk wordt er ook nog gegrunt. Dus liefhebbers van grunts worden ook niet overgeslagen. Verder klinkt deze doom metal schijf, muzikaal gezien weer behoorlijk melancholisch, traag en treurig. Sfeervol keyboardwerk en mooie gitaarmelodieën maken de sfeer echt behoorlijk treurig. De songs zitten goed in elkaar en kunnen me heel lang boeien. Ik betrap me er zelfs op dat ik regelmatig de cd verschillende keren achter elkaar draai. Het geluid is overigens ook prima en helder (opgenomen bij Excess Studios, Rotterdoom). Het artwork (gemaakt door ene Simone) ziet er weer goed en verzorgd uit. Niks op af te dingen op deze cd. Verplichte aanschaf voor elke death/doom metal fanaat.

TRACKS: 1. Your Eyes 2. My Charcoal Heart 3. Signals 4. On The Crossroads Of Souls 5. Inside The Mind 6. Master Of Your Own Demise

LINE-UP: Pim Blankenstein - Grunts/Cleane Zang, Johan Kwakernaak- Gitaar, Gerard de Jong - Gitaar, Lawrence Meyer - Bas, Martin Kwakernaak - Drums/Keyboards.

Review door Mark

Plaats reactie