Abigor - Leytmotif Luzifer (2014)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Abigor - Leytmotif Luzifer (2014)

Bericht door WanderingSoul » 15-02-2015 18:07

ABIGOR
LEYTMOTIF LUZIFER (THE 7 TEMPTATIONS OF MAN)
Avantgarde Music

Afbeelding

Abigor uit Oostenrijk heeft wederom de tijd genomen voor een nieuwe plaat. De voorganger Time Is The Sulphur In The Veins Of The Saint - An Excursion On Satan's Fragmenting Principle is alweer uit 2010.

Maar met zulke complexe black metal zoals deze band die maakt is dat niet geheel raar. Kan me best voorstellen dat het bedenken en opnemen wat tijd in beslag neemt. De diversen gitaarlagen en complexiteit in riffs is waar deze band bekend om staat. Dat is op deze nieuwe plaat niet anders.

Moet ook zeggen dat de Leytmotif Luzifer me meer doet dan de voorgangers Time Is... en Fractal Possession. Het is minder fragmentarisch en meer een geheel. De muziek is avontuurlijk, maar duidelijk binnen het duistere stramien. Het elektronische gedeelte is minder dan op voorgaande platen de muziek leunt duidelijk meer op het gitaargedeelte. Durf ook te stellen dat de nieuwe cd net wat toegankelijker is, ondanks dat de muziek zo complex is. Het maakt het allemaal een lange zit, die je vaker over moet doen om de muziek beter tot je te nemen. Het is ook de reden waarom ik de review zo lang naar voren heb geschoven. Wilde de plaat beter doorgronden. Absoluut het wachten waard. Ben benieuwd waar de band de volgende keer mee komt.

Tracks:

1. Temptation I: Ego
2. Temptation II: Stasis
3. Temptation III: Akrasia
4. Temptation IV: Indulgence
5. Temptation V: Neglect
6. Temptation VI: Compos Mentis
7. Temptation VII: Excessus

Band:

P.K. - Gitaar, Basgitaar
T.T. - Gitaar, Drums, Basgitaar
Silenius - Zang (Sessie)
Protector - Achtergrondzang (Sessie)


Review door Mark

Plaats reactie