Thanatos - Emerging From The Netherworlds (1990)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Thanatos - Emerging From The Netherworlds (1990)

Bericht door WanderingSoul » 26-08-2012 16:58

Thanatos - Emerging From The Netherworlds

De debuut cd van de heren uit Rotterdam opent lekker met een stevig potje Thrash Metal. Hakkende metal met lekkere gitaarsolo's.
De stem van Stephan is lekker schor en past goed bij de snelle metal. Naarmate cd vordert begint me de metal me steeds meer te bevallen.
De productie is zeker voor die tijd best goed te noemen (met koptelefoon op in ieder geval wel). Zeker als je het vergelijkt met de productie van cd's
van tegenwoordig. De songs steken goed in elkaar en kennen naast de hakstukken uiteraard ook wat rustigere stukken om vervolgens weer lekker
verder te hakken. De muziek die Thanatos op deze cd laat horen is zeker niet origineel te noemen. Invloeden van bijvoorbeeld Death (zang o.a.) en Bay Area
thrash bands als bijvoorbeeld oude Metallica zijn goed te horen. Maar het wordt wel goed uitgevoerd en dat vind ik nog altijd het belangrijkste.
fans van (oude) Death, (oude) Metallica, Testament, Pestilence (ten tijde van het debuut), etc., zouden best een luisterpoging kunnen wagen.
Een leuke cd, die ik nog wel vaker zal draaien. Al is het alleen maar om de mooie gitaarsolo's en de lekkere thrashriffs.

TRACKLIST: 1. Dawn Of The Dead 2. Outward Of The Inward 3. Bodily Dismemberment 4. Internal Deceit
5. The Day Before Tomorrow 6. War 7. Rebirth 8. Progressive Destructor 9. Impostors Infiltration
10. Omnicoitor 11. Dolor Satanae
LINE-UP: Stephan Gebedi - Zang/Gitaar, Erwin de Brouwer - Gitaar, Ed Boeser - Bas, Remco van Arnhem - Drums.

Review door Mark

Plaats reactie