Nervous Impulse - Time To Panic (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Nervous Impulse - Time To Panic (2015)

Bericht door WanderingSoul » 14-06-2015 14:23

NERVOUS IMPULSE
TIME TO PANIC
Blast Head Records

Afbeelding

Opgericht in 2007 en na hun debuut Enough For Dementia kwam de band uit Canada nog met 2 demo's en 2 splits. Nu is daar de tweede volledige plaat Time To Panic.

De plaat bevat 15 nummers, waaronder een intro en een cover van Agoraphobic Nosebleed (Vexed). De band uit Montreal schotelt ons een brutale mix van slam death, deathcore en grindcore voor. En dan ook nog technisch. De breaks en blastbeats vliegen je om de oren. Het gitaarwerk kent de nodige technische riffs. De bas borrelt lekker onderhuids zwaar door en de drums staan ook vet in de mix. De zang bestaat voornamelijk uit diepe grunts, geborrel, piqsqueels en geschreeuw. Het is allemaal lekker zwaar en ik kan me er weer 36 minuten mee vermaken. Niet al te lange, scherpe tracks met de nodige agressie en groove gebracht.

De teksten gaan vooral over zaken als dood, moord, de mensheid, wat gore, wat politieke dingen en meer dies zij. Allemaal bere "gezellig" en onderhoudend.

Al met al niet bijster origineel allemaal wat Nervous Impulse ons bied, maar het is zeker niet slecht. Invloeden? Blood Duster, Squash Bowels, Cock and Ball Torture, Devourment, Brujeria, Agoraphobic Nosebleed, Dying Fetus en meer dies zij. Ik denk dat u zo wel genoeg weet toch?

Tracks:

01. Intro
02. Oil Spills
03. Prorogued Democracy
04. Syrian NATO Meat Grinder
05. Wing Clipper
06. Nostalgic Memories
07. Time To Panic
08. 9 Meals To Anarchy-Riot Solves Everything
09. My Right To Medicate
10. Eclipse Of Personality
11. Overwhelming Positive Vibe
12. The Last Call
13. The Neighbor's House Is On Fire
14. Dead Jeremians 2014
15. Vexed

Band:

Yan Chamberland - Drums
Eric Fiset - Zang
Félix Bourcier - Basgitaar
Bruno Mercier - Gitaar
Francis Cousineau - Gitaar


Review door Mark

Plaats reactie