Incinerate - Eradicating Terrestrial Species (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Incinerate - Eradicating Terrestrial Species (2015)

Bericht door WanderingSoul » 09-08-2015 15:16

INCINERATE
ERADICATING TERRESTRIAL SPECIES
Comatose Music

Afbeelding

Incinerate bestaat uit gezelschap die zowel Amerikaans als Canadees zijn. Die samenwerking brengt ons technische brutale death metal. Eradicating Terrestrial Species is de opvolger van Dissecting The Angels (2002) en Anatomize (2008). Daarmee kun we toch concluderen dat de band niet heel erg productief is. Maar wat er in het vat zit verzuurd niet. De kwaliteit van hun muziek is prima.

Zo ook nu weer. De blastbeats gecombineerd met de technische gitaarriffs, breaks, slammende bas en stevige grunts staan als een huis. De band is muzikaal is goed begaafd en weet wel hoe een instrument te bespelen. Wat een techniek. Wat ik wel mis is een iets meer kop en staart in de nummers. Is er al wel, maar de nummers worden overvol gegooid met breaks. De nummers moeten nog iets makkelijker van elkaar te onderscheiden zijn. En dat is eigenlijk het enige punt van kritiek dat ik heb. Het artwork is gaaf, de productie is ook ok en de verborgen cover van Severed Savior is ook cool.

Liefhebbers van Suffocation, Cryptopsy, Sinister, Broken Hope, Disincarnate, Brutality en Hate Eternal kunnen best eens gaan luisteren.

Tracks:

1. The Prophecy
2. Inhuman Inoculation
3. The Arrival
4. From Distant Worlds
5. Eliminating The Indigenous (Travelers Of Space)
6. Unable To Ascend (Loss Of Faith)
7. Cultivation Of Human Offspring (Infinite Power)
8. The Berserker (Rise Of The Humans)
9. Fucking The Rotting Nun
10. One By One (Severed Savior cover)

Band:

Jesse Watson - Zang
Sash Wilczynski - Basgitaar
Ted Isac - Gitaar
Darren Cesca - Drums


Review door Mark

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 02-09-2015 21:24

Lekker plaatje. Luistert lekker weg. Ik ben het met je eens dat sommige nummers wel erg volgepropt zijn met talloze breaks ja. En sommige samples had men ook wel achterwege kunnen laten.

Plaats reactie