Dysentery - Fragments (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Dysentery - Fragments (2015)

Bericht door WanderingSoul » 12-09-2015 14:21

DYSENTERY
FRAGMENTS
Comatose Music

Afbeelding

Dysentery uit de VS komt dit jaar met hun derde plaat Fragments. Het is de opvolger Internal Devastation uit 2011.

De brute death metal wordt bij dit kwartet flink afgewisseld met diverse slamparts en weet het voldoende afwisselend te houden. De tracks zijn kort en bondig, waardoor het niet een ellendig lange zit wordt. De zang is lekker gutteral en doet me aan Broken Hope denken. Met de muziek heeft men hier en daar gespiekt bij bands als Devourment, Parasitic Ejaculation, Internal Bleeding en Abominable Putridity. Maar dat mag de pret niet drukken. Op deze band wordt het live lekker slammen en draaiballen in de moshpit. Met pit brengt men deze slam. Het klinkt krachtig. En niet alleen door de performance, maar de productie is ook dik in orde. Vind wel dat de band niet te ver door moet slaan met slamparts, wat nog niet helemaal het geval is, maar het zit soms op het randje. Slammen is leuk, maar afwisseling moet er ook in blijven zitten.

Mijn favoriet op de plaat is denk ik Neurological Snare. Het slammen en rammen is daar mooi in balans en de riffs zijn reteheavy. Wat is de uw favoriet? Fans van eerder genoemde bands kunnen zeker even deze band checken.

Tracks:

01. Onset
02. Led To Terminal Ignorance
03. Paranoid Division
04. Grave Evolution
05. Reflection Of Repugnance
06. Invocation Of Parallel Bloodlet
07. Neurological Snare
08. Immersed Into Misanthropic Turmoil
09. Veiled Narcissism
10. Within Descending Skies They Will Suffer
11. Voice Of Deprivation
12. Divinity From The Void
13. Oblivion

Band:

Eric Taranto - Drums
Peter Spinazola - Gitaar
Greg Mann - Basgitaar
Scott Savaria - Zang


Review door Mark

Plaats reactie