Avulsed - Altar Of Disembowelment (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Avulsed - Altar Of Disembowelment (2015)

Bericht door WanderingSoul » 14-09-2015 19:42

AVULSED
ALTAR OF DISEMBOWELMENT
Xtreem Music

Afbeelding

Het Spaanse Avulsed weet mij vaak wel te boeien. De old school death met hakstukken en de zieke grunts van Dave Rotten is altijd een feest.

Twee jaar na de plaat Ritual Zombi, die mij uitstekend beviel, en de EP Revenant Wars (eveneens uit 2013), komt men nu wederom met een EP. Altar Of Disembowelment bevat vier eigen composities en een cover.

De vier eigen composities maar eerst bespreken dan. Vier zieke tracks met een rauwe maar duidelijke sound en variërend in tempo's en dreigend gitaarwerk. Op en top death metal. Vier prima nummers, waarvan Ceremony Of Impalement me het beste bevalt. Wat een gaaf headbangnummer. Bij die zieke zooi horen ook zieke teksten en die zijn ditmaal van de hand van Rogga Johansson. Tja wie kent hem niet? Die zat op een gegeven moment wel in erg veel death metal bands. Waar haalt die man die inspiratie vandaag zeg... Hij blijft maar zieke shit maken. Maar goed, passend zijn de teksten dus wel.

Als laatste krijgen we nog een cover. Dit maal betreft het Neon Knights. Een nummer van Black Sabbath. De versie van Avulsed is wat steviger en zwaarder uiteraard. Wel geinig, maar ik heb toch de voorkeur voor het origineel.

Al met al is deze EP een aardig zoethoudertje tot de volgende volledige plaat denk ik. Tevens hulde voor het cover artwork. Gaaf gedaan.

Tracks:

1. To Sacrifice And Devour
2. Red Viscera Serology
3. Ceremony Of Impalement
4. Tremble In The Darkness
5. Neon Knights

Band:

Dave Rotten - Zang
Jose "Cabra" - Gitaar
Juancar - Gitaar
Tana - Basgitaar
Erik Raya - Drums


Review door Mark

Plaats reactie