Besatt - Impia Symphonia (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Besatt - Impia Symphonia (2015)

Bericht door WanderingSoul » 04-10-2015 13:42

BESATT
IMPIA SYMPHONIA
Warheart Records

Afbeelding

Vraag me af of 2015 het jaar van de borsten is ofzo? Is denk ik al de vierde release die ik moet review waar een ontblote boezem op staat. Niet dat dat een ramp is, maar op vallend is het wel.

Maar goed, het gaat om de muziek uiteraard bij een review. Dus daar gaan we het dan maar over hebben. Besatt uit Polen is en blijft een bezig bijtje. Vorig bracht men nog een LP uit (review ervan ook op onze site te vinden) en is daar al weer een EP. Impia Symphonia bevat een vijftal black metal nummers in hun moedertaal, Pools, "gezongen". Versta er niks van, maar stoer klinkt het wel.

Rauwe sound, lichte gitaren, creepy sfeer en de verknipte screams van bassist Beldaroh. De opener van de EP is een midtempo track met vertragingen en wolvengejank. Best een sterk nummer met wat bombast en een episch karakter. Het tweede nummer moet het ook al niet van z'n snelheid hebben. Het is slepend en bevat solerend gitaarwerk. De achtergrond cleane zang zorgt een beetje voor een Bathory sfeer. Krew Moich Wrogów doet me een beetje denken aan een midtempo Gorgoroth, maar door het opkomende keyboardwerk komt er toch een beetje een vikingsfeer in.

Samobójczy Rytuał doet een beetje aan de The Phantom Of The Opera denken qua keyboards en ondersteunende riffs (zowel akoestisch als elektrisch). Vikingmetal meets Musical? Apart is het wel. De afsluiter is ook weer sfeervol en langzamer. Het lijkt erop dat de band even wat anders wilde doen dan de standaard black metal. Een experiment zal ik maar zeggen. Toch had een sneller nummer ook wel een verademing geweest. Afwisselend. Niet dat er geen afwisseling is, maar meer op een andere manier.

Al met al een leuk en verrassend tussendoortje. Vraag me af of dit eenmalig was of dat dit een start is van een nieuwe richting die de band in zou willen slaan? De toekomst zal het uit moeten wijzen. Voor nu vermaak ik me er wel weer even mee. Maar toch zet ik straks weer wat gebeuk op.

Tracks:

1. Czas Wilka
2. Bałwochwalstwo
3. Krew Moich Wrogów
4. Samobójczy Rytuał
5. Stworzony Z Błyskawicy

Band:

Beldaroh - Zang, Basgitaar
Astaroth - Gitaar
Exernus - Drums
Colossus - Gitaar


Review door Mark

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 04-10-2015 14:02

Die hoes.... :rofl:

Plaats reactie