Brutonomy - The Duality Of Being (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Brutonomy - The Duality Of Being (2015)

Bericht door WanderingSoul » 04-10-2015 14:03

BRUTONOMY
THE DUALITY OF BEING
Eigen Beheer

Afbeelding

Er zijn niet veel bands die debuteren met een EP met livenummers. Brutonomy uit Melbourne, Australië deed dat wel. Vervolgens liet men de single The Duality Of Being op de wereld los. Nu is daar een schijfje met dezelfde titel, maar met meer nummers. Vier om precies te zijn. Maar om dit nu meteen volledige plaat te noemen, gaat me wat te ver. Het plaatje duurt net negentien minuten. Dat is volgens mij te weinig om te kunnen spreken van een volledig album.

Afijn, de band speelt brute death metal met af en toe wat core stukjes en veel tempowisselingen. Technisch is dit best in orde. En op moment swingt het ook de pan uit om vervolgens je nek te breken op de blasts. Tijdens de opnames van deze plaat had men nog geen drummer een dat is op zich jammer, want dat had het drumgeluid net wat minder plastic gemaakt. Niet dat het storend is, want de drums zijn best goed geprogrammeerd. Het gitaargeluid is best dik, waardoor de bas beetje ondergesneeuwd wordt. Dat is op zich jammer want in Finally Clean bijvoorbeeld had dat best meer naar voren gemogen. Rob Legget laat daar best wat fijne baslijntjes horen. De zang tenslotte gaat van guttural tot gruntend geblaf en meerstemmige grunts.

Op zich een geinig EPtje met wat fijne momenten van deze band. Het schijnt dat de band nu wel een drummer van vlees en bloed heeft, dus ik ben benieuwd wat dat in de toekomst gaat brengen?

For fans of Suffocation, Morbid Angel, Nile, Dying Fetus, Psycroptic and The Black Dahlia Murder staat er in het begeleidend bericht. Dat klopt aardig. Dan weet u wat u te doen staat.

Tracks:

1. The Duality Of Being
2. Mechanism
3. Finally Clean
4. Soundtrack To The End Of The World

Band:

Rory Farrugia - Gitaar
Dallas Bland - Gitaar, Drumcomputer
Andrew Wallace - Zang
Rob Legget - Basgitaar


Review door Mark

Plaats reactie