Broken Flesh - Broken Flesh (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Broken Flesh - Broken Flesh (2015)

Bericht door WanderingSoul » 01-11-2015 13:32

BROKEN FLESH
BROKEN FLESH
Luxor Records

Afbeelding

Broken Flesh uit Canada is met Broken Flesh toe aan z'n derde langspeler. De vorige twee platen zijn aan mij voorbij gegaan, maar met deze plaat brengt men brute hakkende death metal met wat deathcore elementen en guttural grunts. Niks opvallend eigenlijk. Zelfs de hoes is passend. Toch blijkt de band christelijk te zijn. Zowel in artwork als in de teksten. Dat zie je niet dagelijks in de metalwereld.

En ik moet zeggen, op zich klinkt allemaal niet verkeerd, bruut en vol. Dat de band dan christelijk blijkt te zijn, is dan voor mij bijzaak. Ragpassages worden mooi afgewisseld met groovende. De grunts krijgen ook nog wat vocale schreeuwondersteuning en hier daar wordt en er ook nog een gitaarsolo losgelaten. De zware baslijnen vormen samen met de drums en de zware rhythmgitaarpartijen een mooie basis.

De teksten zijn niet echt overhalend, maar vertellen gewoon over het lijden (wat ook in de bijbel voorkomt) en hun visies, gevoelens en gedachten daarbij. Zonder te prediken. Maar tijdens het luisteren heb ik me daar niet echt in verdiept eigenlijk, daar de teksten eigenlijk toch niet te verstaan zijn. Die gedachte kwam eigenlijk achteraf.

Muzikaal gezien is niet alles spannend te noemen, maar gewoon onderhoudend. Het beukt en grooved lekker weg en daar is het eigenlijk ook mee gezegd. Gewoon lekker moshen op die herrie. Predicaat aardig en best het luisteren waard. Vernieuwend of opvallend? Neen!

Tracks:

01. Valley Of Mass Crucifixion
02. Blood Harvest
03. Consumed By Death
04. Buried Alive
05. Hell
06. Cries Of The Dead
07. Forever In Flames
08. Unworthy
09. Exalt
10. Ignominy
11. By His Blood
12. Hate

Band:

Joshua Mathes - Bassgitaar, Zang
Brandon Lopez - Drums
Kevin Tubby - Gitaar, Zang
Jacob Mathes - Zang
Dakota Whiteside - Gitaar


Review door Mark

Plaats reactie