Skepticism - Ordeal (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Skepticism - Ordeal (2015)

Bericht door WanderingSoul » 09-11-2015 16:50

SKEPTICISM
ORDEAL
Svart Records

Afbeelding

Alloy is al weer zeven jaar oud. Deze Finse funeral doom band heeft eindelijk weer een plaat weten te maken. Een plaat waar veel doomfanaten naar uitkeken, omdat de band vaak wel iets bijzonders weet te fabriceren.

Zo ook nu weer. Band besloot al hun nieuwe repertoire live te performen en op te nemen op zowel audio als video. De band geeft zo een ruime open sound weer en weet uitstekend een live-gevoel neer te zetten. De tracks zijn ook stuk voor stuk intrigerend. Sterke trage funeral doom met repetitief karakter, waar hier en daar nog wat afwisseling ingebouwd word, zodat het niet gaat vervelen. Het orgel neemt daar ook groot deel voor z'n rekening. En hoewel het tempo traag ligt, kent de drums ook de nodige variatie. Enige waar ik me aan stoor is de gruntzang van Matti Tilaeus. Die is zeker wel eens beter geweest. Kan me niet aan de de indruk onttrekken dat hij of last van z'n stem krijgt of dat hij echt z'n dag niet heeft. Dat doet wel afbreuk aan het sterke geheel vind ik.

Het is zeker weer een gewaagde stap in de carrière van de band, maar mijn vermoeden rijst, dat als dit materiaal gewoon in de studio opgenomen was, dat het toch beter had kunnen klinken. Voller en de zang had ook aan geschaafd kunnen worden. Is ergens een gemiste kans dus.

Tracks:

1. You
2. Momentary
3. The Departure
4. March Incomplete
5. The Road
6. Closing Music
7. Pouring
8. The March And The Stream

Band:

Lasse Pelkonen - Drums
Jani Kekarainen - Gitaar
Eero Pöyry - Orgel
Matti Tilaeus - Zang, Keyboards, Percussie


Review door Mark

Plaats reactie