Concrete - Chambers Of Afterlife (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Concrete - Chambers Of Afterlife (2015)

Bericht door WanderingSoul » 09-12-2015 20:09

CONCRETE
CHAMBERS OF AFTERLIFE
Rebirth The Metal Productions

Afbeelding

Concrete uit Bulgarije brengt ons old school death metal van het Amerikaanse soort. Chambers Of Afterlife is hun tweede album en de opvolger van Dawn Of Revival uit 2013.

Old school death dus. Tied To The Pyre opent het album en is lekker midtempo gespeeld en opgesierd met gitaarsolo's. De grunt is niet bijzonder, maar wel lekker vet, A Slasher's Thrill is Cannibal Corpse all over the place. Dik beïnvloed. De riffs in combinaties met de tempo's. Met Dreaming in Innsmouth is dat ook wel enigszins het geval. Maar ik moet zeggen, het bangt wel lekker weg. Necroenzyme is wat thrashier op sommige punten en Obituary ligt ook op de loer maar dan stevig. Suspended Afterlife doet me bijvoorbeeld aan oude Pestilence denken. En zo kan ik wel even door gaan. Origineel is het allemaal niet. Het beukt wel. De productie is wel aardig, maar kan ook beter. De solo's zijn aardig, maar niet briljant. Is best strak gespeeld allemaal, maar ik vermoed dat het nog strakker kan. Meer variatie in de grunts. En een iets meer een eigen smoelwerk erin gaan verwerken zou ook niet verkeerd zijn. Het is allemaal aardig en dat is een beetje het punt. Leuk voor tussendoor en voor fans van het eerdere werk van Cannibal Corpse. Als de band echt wil doorstomen naar hogere regionen, zou men betere en doordachtere songs moeten pennen. Songs die in je geheugen gegrift blijven zeg maar. Dat is nu niet het geval. Het is aardig wat ze brengen, maar er zijn betere bands. Hard, maar helaas waar. Ik bedoel het ten goede.

Tracks:

1. Tied To The Pyre
2. A Slasher's Thrill
3. Dreaming In Innsmouth
4. Necroenzyme
5. As Eternity Engulfs My Flesh
6. Suspended Afterlife
7. Upon Sacrificial Altars
8. Resurrection Through Ingestion
9. A Chapter Of Linked Murders

Band:

Zhivko Stoyanov - Basgitaar
Kalin Kolev - Gtaar, Zang
Ivo Ivanov - Drums
Ivan Ivanov - Gitaar


Review door Mark

Plaats reactie