Sinister / Monastery - Split (1991)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Sinister / Monastery - Split (1991)

Bericht door WanderingSoul » 26-08-2012 16:59

Sinister / Monastery - Split

Als eerste krijgen we een lekker rauwe Sinister te horen. De 2 tracks die men laat horen staan ook op het debuut Cross The Styx, maar
komen op deze release beter tot z'n recht vind ik. Met name omdat het geluid beter is als op het debuut. Al met al hakt men er lekker in
en bevatten deze nummers echt headbangmomenten. Lekkere opnames.
Vervolgens krijgen we 3 tracks van het Rotterdamse Monastery (niet die uit het oosten van ons land dus). In deze band vind men de gebroeders Paul
terug (later Sinister & Blastcorps). Ook deze band laat een potje hakkende death metal horen. Het rost er allemaal lekker in en kan best de concurrentie met
Sinister aan op deze release. Ik vind alleen de zang minder sterk dan die van Sinister. De zang heeft wat weg van de Napalm Death, maar dan zonder de screams.
De grunt is niet diep genoeg in ieder geval om echt te spreken van grunten. Op zich vind ik deze muziek niet slecht. Het is alleen zo jammer dat het allemaal zo
obscuur is, omdat de band al jaren niet meer bestaat. Al met al heb ik best genoten van deze split en is wel een portie headbangen waard.
Mocht je hem vinden, kopen dat ding! Hij is vrij rare!

TRACKLIST Sinister: 1.Perpetual Damnation 2. Putrefying Remains
TRACKLIST Monastery: 1. Monastery 2. Suspicion Of Destiny 3. False Prediction

Review door Mark

Plaats reactie