Liar Of Golgotha - The Seventh Winter (1994)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Liar Of Golgotha - The Seventh Winter (1994)

Bericht door WanderingSoul » 27-08-2012 09:48

Liar Of Golgotha - The Seventh Winter

Deze demotape laat wel een erg rauwe Liar Of Golgotha horen. De keyboards zijn niet aanwezig en de sound is ook erg
underground. De muziek op deze demo is erg primitief, maar klinkt ondanks dit en het magere geluid toch aangenaam.
Tenminste, je moet wel van rauwe underground black metal houden, wil je dit goed vinden. Liefhebbers van de latere Dimmu Borgir
of Cradle Of Filth zullen dit waarschijnlijk minder waarderen.
De demo bevat 2 nummers en zijn voornamelijk snel gespeeld en kennen wat mij betreft te weinig diepgang. Ook de gitaarriffs heb ik eerder
gehoord, wat hetgeen niet origineel maakt. Ondanks dat weten de demo me toch enigszins te bekoren. Dit komt voornamelijk door de aggressie
die de tape met zich mee brengt. Buiten dat, is de demo maar door 1 persoon ingespeeld. Enkel de drums zijn door een sessie-drummer ingespeeld.
Later heeft men de nummers uitgebouwd en keyboards toegevoegd en op het debuut album gebruikt. Zo kwamen de nummers toch beter tot hun recht.
Het is toch wel leuk om dit terug te horen. Zeker om te horen hoe deze band begonnen is en gegroeid is tot wat ze nu waren.

TRACKLIST: 1. The Seventh Winter 2. The Frozen Lakes Of Xastur

Review door Mark

Plaats reactie