Abbath - Abbath (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Abbath - Abbath (2016)

Bericht door WanderingSoul » 06-02-2016 16:09

ABBATH
ABBATH
Season Of Mist

Afbeelding

Na de breuk met Immortal besloot zanger/gitarist Abbath het maar onder z'n eigen naam te proberen. Z'n geschreven materiaal wat bedoelt was voor de nieuwe Immortalplaat staat nu op deze debuutplaat. En blij toe.

Ik was even bang dat de plaat in de stijl van z'n project I werd, maar niets is minder waar. Het ligt meer in de lijn van de laatste Immortal All Shall Fail. Abbath bevat echter iets meer venijn en ik vind de productie ook beter. Lekker rauw en vol. Het gaspedaal wordt regelmatig ingetrapt, maar midtempo beukers worden ook niet overgeslagen, Het geheel kan me prima boeien. Zijn nieuwe medestrijder King Ov Hell (basgitaar) levert ook prima werk af. Het sessiedrumwerk van Creature, aka Keven Foley (o.a. Benighted) is indrukwekkend en past goed in het geheel. Of het nou polkabeats of blatbeats zijn. Hij weet er wel raad mee. Winterbane bevat overig ook nog wat akoestisch gitaarwerk en weet daarin ook sfeer toe te voegen. Tot slot, de stem van Abbath is nog altijd even kenmerkend en herkenbaar. Dat was bij Immortal al zo en bij Abbath ook. Vraag me hard af wie hem moet vervangen bij Immortal en waar zij mee gaan komen? Deze plaat zet in ieder geval meteen de standaard. Ben benieuwd of Immortal die kan overtreffen?

Een mooie comeback van Abbath en wie de special edition boxset haalt krijgt er naast een patch, polsband, pin en een postcard, een bonustrack bij in de vorm van Nebular Ravens Winter. Een heropname van een oud Immortal-nummer van het album Blizzard Beasts. Maar nu met beter geluid uiteraard. Vet!

Tracks:

1. To War!
2. Winterbane
3. Ashes Of The Damned
4. Ocean Of Wounds
5. Count The Dead
6. Fenrir Hunts
7. Root Of The Mountain
8. Endlessa

Band:

Abbath Doom Occulta - Gitaar, Zang
King Ov Hell - Basgitaar
Creature - Drums (sessie)

Overige gastmuzikanten:

Geir Bratland - Keyboards, Samples
Herbrand Larsen - Keyboards, Samples (track 4)
Ole André Farstad - Gitaar (lead) (tracks 1, 5, 6)


Review door Mark

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 07-02-2016 13:26

De kippenvel die ik gisteren bij het optreden kreeg zegt eigenlijk al genoeg! Echt enorm gaaf!

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Re: Abbath - Abbath (2016)

Bericht door MetalJan » 13-02-2016 17:59

WanderingSoul schreef:Ik was even bang dat de plaat in de stijl van z'n project I werd, maar niets is minder waar. Het ligt meer in de lijn van de laatste Immortal All Shall Fail.
Al Shall Fall, niet Fail. Of was het sarcastisch bedoeld?

Niks mis met het project I naar mijn mening.

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 14-02-2016 10:56

Typefout Jan. Kan iedereen gebeuren.

Over I zeg ook niet dat er iets mee is, maar ik vind Immortal veel gaver. I heeft een iets te hoog heavy metal gehalte.

Plaats reactie