Cryptopsy - The Book Of Suffering (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Cryptopsy - The Book Of Suffering (2015)

Bericht door WanderingSoul » 07-02-2016 14:57

CRYPTOPSY
THE BOOK OF SUFFERING (TOME 1)
Eigen Beheer

Afbeelding

Nog een pareltje uit 2015. De The Book Of Suffering EP van het Canadese Cryptpsy. Tijd voor een review, want aandacht verdient deze schijf wel.

De plaat opent meteen ouderwets teringsnel en vol breaks en vliegt volledig door de bocht. Wat een geweld. Doet me gelijk weer denken van de oude dagen van de band. Brute technische death metal met geschifte zang.

Het navolgende The Knife, The Head And What Remains heeft dat ook wel, maar in mindere mate. Er ligt iets meer deathcore in het geheel en klinkt ietwat als de latere Cryptopsy.

Halothane Glow is wederom een beuker, maar kent wat meer diepgang en ook weer wat deathcore-invloeden. De tegendraadse gitaarriffs zijn ook tof eveneens als de melodieuze.

Framed By Blood heeft zelfs wat slamdeath invloeden, naast de technische death en deathcore. De track is er vermakelijk en vind ik naast de opener, de sterkste song van de plaat. Gaaf!

Cryptopsy heeft wederom een nieuwe invalshoek gegeven aan hun sound en daarmee blijft band fris en evoluerend. Maar houd daarnaast toch nog zicht op hun oude sound en dat vind ik knap. Drummer Flo Mounier speelt weer als een bezetene en zorgt weer veel flair in het spel van de band. Een toprelease en een mooie mix van de Whisper Supremacy-plaat en Despised Icon. Dit moet gehoord worden!

Tracks:

1. Detritus (The One They Kept)
2. The Knife, The Head And What Remains
3. Halothane Glow
4. Framed By Blood

Band:

Flo Mounier - Drums
Christian Donaldson - Gitaar
Matt McGachy - Zang
Olivier Pinard - Basgitaar


Review door Mark

Plaats reactie