Aborted - Termination Redux (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Aborted - Termination Redux (2016)

Bericht door WanderingSoul » 07-02-2016 15:29

ABORTED
TERMINATION REDUX
Century Media Records

Afbeelding

Moet eerlijk bekennen, ik vind EP's altijd leuk om te reviewen. Naast dat ze sneller doorgrond zijn, kost het me minder moeite om er een oordeel over te vellen. Nadeel is echter, dat de speelduur vaak zo kort is en dat je alweer de plaat opnieuw moet opzetten. Het zijn in ieder geval altijd leuke tussendoortjes naar een eventuele nieuwe volledige plaat. Tevens mooie collectors items ook.

Maar goed, Aborted heeft er ook weer een op de wereld losgelaten. Termination Redux heet het ding. Na de korte intro barst het death metal geweld los van deze Belgen. De vette sound valt meteen op en alles is prima te horen. De heren musiceren prima. Zelfs gitaarsolo's worden niet geschuwd. De muziek is intens en zanger Sven excelleert weer in z'n vele zangstijlen. Death metal met lichte sporen van grind en wat groove. Het ritme word regelmatig hoog gehouden, maar ter afwisseling worden tragere tempo's ook niet geschuwd. Er is voldoende afwisseling en je wordt wederom omver geblazen. Zoals de band wel vaker doet eigenlijk. Gewoon kwaliteit leveren. Het laatste nummer The Holocaust Re-Incarnate is ook nog een herbewerking van The Holocaust Incarnate van de Engineering The Dead plaat uit 2001. Lekker bangen dus.

Wederom een lekker tussendoortje. Kort fijn genot voor death metal liefhebbers en geen vervelend schijfje. Te krijgen in verschillende kleuren vinyl en digitale release.

Tracks:

1. Liberate Me Ex-Inferis
2. Termination Redux
3. Vestal Disfigurement Upon The Sacred Chantry
4. Bound In Acrimony
5. The Holocaust Re-Incarnate

Band:

JB van der Wal - Basgitaar
Ken Bedene - Drums
Mendel bij de Leij - Gitaar
Sven de Caluwé - Zang
Danny Tunker - Gitaar


Review door Mark

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 13-02-2016 17:56

In april komt de nieuwe plaat uit, genaamd Retrogore!

Plaats reactie