Atoll - The Gathering Swarm (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Atoll - The Gathering Swarm (2016)

Bericht door WanderingSoul » 07-02-2016 15:58

ATOLL
THE GATHERING SWARM
Ghastly Music

Afbeelding

Als reviewer zie ik het als mijn taak om zo nu en dan, naast de de bekendere bands, ook wat nieuwe bands te introduceren. Sommige bands verdienen gewoon aandacht. Of ze nou bekend zijn of niet.

Van Atoll uit Phoenix, Arizona had ik nog nooit gehoord. Een eerste kennismaking dus. The Gathering Swarm is hun allereerste release en meteen ook maar een full-length. Het materiaal heeft sinds 2014 kunnen rijpen en dat is te horen. Het is niet vernieuwend, maar wel degelijk. Death metal met wat lichte brute kant en een slam kant. Het ragt, maar het grooved ook regelmatig. Het is allemaal best aardig, hoewel het nog wel strakker kan. Het is niet slecht, maar kan beter. Het is al wel best gestructureerd en er is ook oog voor detail, getuige de lead in het titelnummer bijvoorbeeld. De "grunts" zijn niet heel speciaal, maar de pigsqueels en de aanvullende screams zijn toevoegend. De ideeën zijn allemaal prima, maar zouden nog meer strakkere uitwerkingen kunnen gebruiken. Niet dat de band niet strak is, maar het vergt iets meer pit. Dat mis ik gewoon. Wellicht dat meer live spelen die feel op zouden kunnen wekken. Het begin is er. Nu de doorgroei nog.

Tracks:

1. Kingdom Of Pestilence
2. Necromorphosis
3. Among The Writhing Masses
4. Putrid Matriarch
5. The Gathering Swarm
6. Welcome To Hell
7. Facehugger
8. Delivered Rot
9. Nemesis

Band:

Cameron Broomfield - Basgitaar
Neil Nalley - Gitaar
Christopher Nick - Gitaar
Andy Luffey - Drums
Nick Kieselburg - Zang


Review door Mark

Plaats reactie