Craniotomy - Overgorged Flesh Flies Dying Slowly (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Craniotomy - Overgorged Flesh Flies Dying Slowly (2015)

Bericht door WanderingSoul » 01-03-2016 19:04

CRANIOTOMY
OVERGORGED FLESH FLIES DYING SLOWLY
Amputated Vein Records

Afbeelding

Jawel, ze zijn er weer. De viespeuken van Craniotomy uit Slowakije hebben weer een plaatje uitgepoept. Wederom in dezelfde stijl. Het grooved, ragt en borrelt weer lekker door. Typische slampartijen worden afgewisseld met ragstukken met sterke riffs. Hier en daar een sample er tussendoor om de smerige boel nog meer te versmeren. Bruut spul met pigsqueels waar je u tegen zegt. Daarin bevind zich ook diversiteit.

Is er verbetering ten opzichte van de voorganger Supply Of Flesh Came Just In Time uit 2013? Ja en nee. Dit album leunt iets meer op slam dan brutaliteit. Er is overigens nog wel genoeg van te vinden, maar over het geheel gezien is dit album iets trager dan z'n voorganger. Dit kun je als verbetering zien of niet. Dat ligt meer aan je smaak. De songs zijn wel sterk genoeg en blijven gelukkig niet alleen in de slam hangen want dan had het voor mijn gevoel een grote NEE op de vraag geweest. Ik vind slam leuk hoor, but don't overdo it. Toch heeft de voorganger iets meer m'n voorkeur, maar de nieuwe plaat is zeker niet slecht en ik zal hem zeker wel eens draaien.

Voor deze plaat heeft men ook nog een oudje heropgenomen namelijk Cut A Piece For Your Hunger van de gelijknamige plaat. En dat heeft zeker qua productie meerwaarde voor het nummer.

Overall gezien best een aardige plaat en zeker het checken waard als je into slamdeath metal bent.

Tracks:

1. Intro (Souls Of Mass Murders)
2. Butcher's Flies Are Beautifully Butterflies
3. Girl From Little Village
4. Residues of Decapitated Intestines Falls Out Of Plate
5. Malevolent Traces Full oO Disgust And Fear Saw In Soil
6. Delicacy Of Bone Marrow And Desolation Skin
7. Lost In Forest - Found In Flesh
8. Pleasure Of Pain, Molesting And Torture To Be Continued...
9. Cut A Piece For Your Hunger Reloaded

Band:

Daniel Hanak - Basgitaar
Lukas Siska - Drums
Roman Halmo - Gitaar
Rastislav "Pygo" Váry - Zang


Review door Mark

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 01-03-2016 19:55

Mijn eerste indruk van deze plaat was dat de vorige cd me beter beviel. Ach, misschien moet ik 'm nog eens opzetten.

Plaats reactie