Hortlak - Hortlak (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Hortlak - Hortlak (2016)

Bericht door WanderingSoul » 06-03-2016 15:42

HORTLAK
HORTLAK
Eigen Beheer

Afbeelding

Hotlak. Ik had er nog nooit van gehoord. En dat blijkt ook niet zo vreemd, want Hortlak lijkt hun debuutplaat te zijn en ze hebben daarvoor ook helemaal niks uitgebracht.

De drie heren uit Texas brengen ons hakkende death metal de old school way. Zanger Kyle heeft een lekker brute grunt en het gitaarwerk is niet supertechnisch, maar wel boeiend en lekker dreigend op momenten. De bas maakt de sound lekker vet. Enige nadeel vind ik, dat ze een drumcomputer gebruiken. En dat kun je bij wijlen wel horen. Desalniettemin is hij aardig geprogrammeerd en komen er geen dingen voorbij waarvan ik denk dat zou een mens niet na kunnen spelen. Dus een echte drummer zou nog een optie kunnen zijn? Verder muzikaal gezien niet origineel, maar wel gaaf. Je zou oude Cannibal Corpse als referentie mee kunnen geven, maar er zitten ook modernere invloeden in de muziek en zang.

Voor een eigen beheer release vind ik de productie best aardig en ik vind het coverartwork ook wel cool. Leuke release en wellicht komt de band de volgende keer nog met beter materiaal en ingedrumd door een drummer van vlees en bloed? Wie weet?

Tracks:

1. Intro
2. Carcharias
3. Seductive Knife
4. Vipers Of Faith
5. Lower Birth
6. Conquest
7. Afet

Band:

Mike - Basgitaar, Drumcomputer
Cameron - Gitaar
Kyle - Zang


Review door Mark

Plaats reactie