Insision - Terminal Reckoning (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Insision - Terminal Reckoning (2016)

Bericht door WanderingSoul » 06-03-2016 18:53

INSISION
TERMINAL RECKONING
Sevared Records

Afbeelding

Insision uit Zweden is voor mij geen onbekende naam. Heb ergens nog hun End Of All ep uit 2011 liggen. Kan me herinneren, dat de death metal best wel ok was, maar niet bijzonder opvallend tussen de berg releases.

Vijf jaar later komt er dan weer eens nieuw werk van de heren. De lange tijd tussen de platen zal waarschijnlijk wel te maken hebben met de wisselingen in de line-up van de band. Drie van de vijf leden zijn nieuw. De wisselingen hebben echter weinig uitgemaakt, want de muziek is nog steeds degelijk. Maar u voelt het al aankomen, niet opvallend. Omdat het degelijk is, komen ze net boven de middenmoot. Meer kan ik er toch niet van maken.

Kan wel zeggen, dat als ik deze band draai dat het me wel boeit. Het is strak het heeft sfeer, de grunt klinkt niet geforceerd en bevat wel goede riffs. Het is probleem is echter, er staan geen uitschieters op de plaat of memorabele hooks, waarvan je denkt, ja dat is dat nummer van Insision. Er is echter wel afwisseling er staan snellere nummers op zoals de openers maar ook tragere zoals Old Ways, die bij wijlen lekker dreigend is. Hier en daar komt er gitaarsolo voorbij, but not nothing too fancy. Aardig, maar niet subliem. De plaat overdonderend eigenlijk nergens. Je kunt er af en toe lekker op headbangen op nummers als Infected of Cold Air. Maar daar houdt het wel op. De plaat is lekker voor tussendoor. Zeker geen miskoop, maar er is beter in het genre.

Tracks:

1. Among Us
2. Ominous Spiral
3. Infected
4. Shapeshifting
5. Old Ways
6. Cold Air
7. XXVI.II.MMXIV
8. Resist (God Does Not Exist)

Band:

Roger Johansson - Gitaar
Carl Birath - Zang
Gustav Trodin - Basgitaar
Ljusebring Terrorblaster - Drums
Adam Ramis - Gitaar


Review door Mark

Plaats reactie