Time To Bleed - Die With Dignity (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Time To Bleed - Die With Dignity (2016)

Bericht door WanderingSoul » 27-03-2016 19:49

TIME TO BLEED
DIE WITH DIGNITY
Kernkraftritter Records

Afbeelding

Time To Bleed uit Duitsland is opgericht in 2009. Sindsdien hebben ze een demo en een EP op de wereld losgelaten. Genoeg gerijpt moet men gedacht hebben. Het is tijd voor een album. Nou dames en heren...hier is Die With Dignity dan. De debuutplaat van Time To Bleed.

De death metal die de heren spelen is niet super technisch, maar grooved wel lekker weg. Ook wat aangename beukstukken ontbreken niet. Hier en dreigt het gitaarwerk lekker en een solo schuwt men ook niet volledig. Luister daarvoor maar naar het titelnummer bijvoorbeeld. Voor de rest niks bijzonders. Gewoon niet nadenken en lekker mee headbangen. No nonsense death in de stijl van Cannibal Corpse en Bolt Thrower. Ook elementen van een Morbid Angel, Deicide, Six Feet Under, Hypocrisy of een Kataklysm klinken door. Ook zijn er sporen van thrash metal. Het is allemaal niet zo verkeerd, maar niet wereldschokkend. Toch vermaak ik me er prima mee en tussen de grote namen door is dit echt niet zo erg om te luisteren. Sommige nummers zou je zelfs zo mee kunnen brullen zoals het pakkende From Darkness To Death bijvoorbeeld. Ook Self Created Gods vind ik sterk. Verder is Devastation ook een van m'n favorieten. Als de plaat afsluit met The Surgeon zit er bijna 41 minuten plezier op. Ben benieuwd wat de heren in de toekomst voor ons in petto hebben.

Leuk debuut en om een oordeel te vellen verwijs ik u naar de youtube link onderaan de review. Dan kunt u zelf lekker ontdekken waar het hier om gaat.

Lekker luisteren maar:
https://www.youtube.com/watch?v=Hsa2okUspZg

Tracks:

1. Soil Their Bodies
2. Die With Dignity
3. Impaled
4. From Darkness To Death
5. Self Created Gods
6. Messenger Of Death
7. Devastation
8. Violated
9. The Surgeon

Band:

Hannes von Weyhe - Basgitaar
Benny Warga - Drums
Juan Kischkat - Gitaar
Marc Bünnemann - Zang
Fabian Siems - Gitaar


Review door Mark

Plaats reactie