Deströyer 666 - Wildfire (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Deströyer 666 - Wildfire (2016)

Bericht door WanderingSoul » 28-03-2016 12:07

DESTRÖYER
WILDFIRE
Season Of Mist

Afbeelding

Na het stoppen van Bestial Warlust besluit zanger en gitarist KK Warslut in 1994 Deströyer 666 op te richten. Eerst heeft de band Melbourne als thuisbasis. Later verkast de band naar Eindhoven en tegenwoordig heeft de band Londen als uitvalsbasis.

Qua volledige platen is de band niet productief, slechts vier platen in 22 jaar. Dat zal ook door de vele line-up wisselingen komen en het verhuizen. In ieder geval is de band nu aanbelandt bij album nummer vijf. Wildfire is de opvolger van Defiance uit 2009.

Het is album geworden die het verleden en heden wederom mooi verbind. Jaren 80 heavy en thrash metal worden mooi verweven met modernere black metal. De old school vibe is echt aanwezig en de plaat had zo eind jaren 80 uitgebracht kunnen zijn. De productie bedraagt daar fijn aan bij, maar ook het gitaarwerk is subliem. Neem het gave Artiglio Del Diavolo nou. Vol met solo's en gave riffs. De plaat aan zich heeft best een episch karakter en sterke herkenbare songs. Neem nou Live And Burn of Hounds At Ya Back. Sterke anthems. En zo staat de plaat er mee vol. Muzikaal herinnert het me aan Judas Priest, Accept, Anvil en oude Slayer. Het is volop genieten gelazen. Refreinen die je mee kunt brullen en opgefokte stukken waar je mooi mee op kunt headbangen. Het jaren 80 karakter is groter dan het modernere en de plaat herinnert me enigszins aan Phoenix Rising uit 2000.

Het heeft lang geduurd, maar ik ben wel content met dit album. Darkthrone bracht drie aar terug met The Underground Resistance ook zo'n gave plaat uit. Dit is er ook zo'n. Al is deze wel wat steviger op sommige vlakken. Maar hetzelfde oldschool gevoel grijpt me wel weer. Waarvoor hulde!

Tracks:

1. Traitor
2. Live And Burn
3. Artiglio Del Diavolo
4. Hounds At Ya Back
5. Hymn To Dionysus
6. Wildfire
7. White Line Fever
8. Die You Fucking Pig!
9. Tamam Shud

Band:

KK Warslut - Zang, Gitaar
Perra Karlsson - Drums
Felipe Plaza - Basgitaar, Achtergrondzang
Roland C. - Gitaar, Achtergrondzang


Review door Mark

Plaats reactie