Onheil - Sterf (2000)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Onheil - Sterf (2000)

Bericht door WanderingSoul » 27-08-2012 09:59

Onheil - Sterf

Sterf is de 1e demo van Onheil uit Zwijndrecht. Alles op deze demo is ingespeeld door Amok (zang, gitaren, bas, drumcomputer).
De demo open met een intro wat vervolgens losbarst in "My Evil Side". Het klinkt lekker rauw en duister. Origineel is het allemaal niet
(invloeden: Gorgoroth, oude Ancient, wat heavy metal, etc.), maar klinkt wel ok.
Het 2e nummer opent wederom met een intro, maar deze is een stuk onheilspellender. Het nummer zelf is een stuk rustiger en bevat ook
cleane zang, waaraan ik in het begin wel heel erg aan moest wennen, omdat me nogal verraste. Zoals ik al zei opent het nummer rustig en
gaat verder als midtempo stamper. Het gitaargeluid is wederom weer lekker rauw.
"The Curse Agianst..." opent met accoustisch gitaar geriedel. Dat wordt vervolgens vervolgd met een ijselijke krijs, waarop de gitaren het
nummer openen. Dit nummer wordt ook rustig opgebouwd van langzaam tot een hoogtepunt richting het einde van de track.
"Sterf" opent een beetje flauw, maar kent wel coole black metalriffs. De zang daarentegen wordt niet iedereen blij van denk ik...
Er word zomaar in het loos geschreeuwd en kent eigenlijk maar 1 couplet met echte tekst. En deze is meteen wel heel erg negatief tegenover
het menselijk ras. De demo wordt afgesloten met een outro en geschreeuw en de telefoon gaat daarna zo te horen... Hahahaha!
Als met al klinkt deze black metal demo niet geheel onaardig. Lekker rauw en vette drums, ondanks dat er een drumcomputer gebruikt wordt.
En dat kan niet van alle bands gezegd worden die een drumcomputer gebruiken. Tevens zijn vaak de black metal screams woordelijk te verstaan, hetgeen ook wel een pluspunt is. Fans van eerder genoemde bands en andere rauwe black metal kunnen toeslaan.

TRACKLIST: 1. My Evil Side 2. Between Good And Evil
3. The Curse Against The Lios Alphar 4. Sterf

Review door Mark

Plaats reactie