Wormed - Krighsu (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Wormed - Krighsu (2016)

Bericht door WanderingSoul » 24-04-2016 14:11

WORMED
KRIGHSU
Season Of Mist

Afbeelding

Wormed uit Madrid is terug aan het front. Dit keer heeft het slechts drie jaar voor een nieuwe plaat geduurd in plaats van tien jaar. Was al blij verrast met de melding van de komst van de nieuwe plaat en nu is hij er daadwerkelijk ook.

Wormed stelt eigenlijk zelden teleur wat kwaliteit betreft en zo ook nu niet. De plaat knalt er meteen in en laat gelijk horen dat de band technisch onderlegd is. Blastpartijen wisselen af met technische breaks. Gitaarpartijen en drums zijn retestrak. Het baswerk legt, samen met de drums, een mooie zware fundatie voor de songs. Zanger J.L. "Phlegeton" Rey voegt met z'n pigsqueels nog wat extra brutaliteit toe. Het klinkt allemaal als gegoten. Het klinkt misschien raar dat ik dat die manier zeg, maar zo voelt het wel. Nergens heb ik het gevoel van dit is overdone. Nergens teveel gepiel, gewoon passend en niet te melodieus. Een plaat die me elke luisterbeurt bekoord en waar je weer omver geblazen wordt. De sci-fi achtige thematiek en alles wat erbij komt kijken past ook prima bij de album hoes. Een hoes die gewoon gaaf is. Het plaatje is gewoon af.

Liefhebbers van Origin, latere Malignancy, Suffocation, Gorguts, Kronos, Cryptopsy en Meshuggah moeten dit zeker even checken. Het is hondsbrutaal en complex. Een rit van 34 minuten door een achtbaan vol actie die overweldigend overkomt. Topplaat. Kon wel eens jaarlijstmateriaal worden.

Tracks:

01. Pseudo-Horizon
02. Neomorph Mindkind
03. Agliptian Codex Cyborgization
04. The Singularitarianism
05. Eukaryotic Hex Swarm
06. Computronium Pulsar Nanarchy
07. A-Life Omega Point
08. 57889330816.1
09. Zeroth-Energy Graviton
10. Molecular Winds

Band:

Guillemoth - Basgitaar
Javier "J.Oliver" Ameztoi - Gitaar
J.L. "Phlegeton" Rey - Zang
Miguel "Migueloud" Ángel - Gitaar
Guillermo "G-Calero" Calero - Drums


Review door Mark

Plaats reactie