Enthrallment - Eugenic Wombs (2015)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Enthrallment - Eugenic Wombs (2015)

Bericht door WanderingSoul » 08-05-2016 19:37

ENTHRALLMENT
EUGENIC WOMBS
Rebirth The Metal Productions

Afbeelding

Het Bulgaarse Enthrallment bracht twee jaar terug nog hun vierde plaat The Voice Of Human Perversity uit. Zo'n anderhalf jaar later ligt de opvolger Eugenic Wombs al in de cd-rekken van de platenzaken.

Het recept is wederom hetzelfde en waarom zou je het veranderen als iets goed is? Wederom brute death metal, met hier een daar old school elementen. Ik zou het zo het hele riedeltje weer op kunnen noemen, wat ik bij de review van de vorige plaat ook al gedaan heb. Ik denk dat ik dat maar achterwege laat.

Zijn er nog verbeterpunten dan? Ja, die zijn er zeker wel. De productie is iets helderder. Alles is prima te horen. De solo's en leads zijn prima in de songs verwerkt, zodat de songs beter gestructureerd zijn en de songs zitten beter in elkaar. Neem na het tweede en derde nummer nou eens. Tegendraadse gitaarriffs waar een Immolation jaloers op zou kunnen worden. Toch blijven de nummers memorabel. Totally Dismembered hakt er weer lekker in, maar kent ook subliem gitaarsolowerk. En zo staat het album er vol mee. De band heeft gewoon hun stijl geperfectioneerd. Het is strak en degelijk. Het baswerk staat lekker dik in de mix en is op sommige punten ook avontuurlijk. De drumwerk is subliem en goed dichtgetimmerd middels allerlei fills en lomp gebeuk. Het gitaarwerk is zwaar, maar uitdagend. De zanger completeert het plaatje met z'n diepe grunts.

Over het geheel gezien verveelt me de plaat nergens. Het is avontuurlijk, bruut en vooral goed uitgevoerd. Hier en daar liggen invloeden van andere bands op die loer, maar is nergens een exacte kopie en het stoort me ook niet. Ik heb me prima vermaakt met deze plaat. Mocht u nieuwsgierig zijn geworden, de volledige plaat is te beluisteren op hun soundcloud-pagina. Onderaan de pagina staat een link, waarop u naar hartelust kunt luisteren.

Tracks:

1. Deserved Fears
2. Few Are Those Who Find It
3. Last Judgment Waltz
4. Totally Dismembered
5. Defame The Incarnation
6. Inspired Lunatic
7. Path To Silence
8. Nature Dose Not Allow Doubling
9. Enslaved By Your Own Seed

Band:

Ivo Ivanov - Drums
Plamen Bakardzhiev - Grutns
Vasil Furnigov - Gitaar
Andrey Gegov - Gitaar
Rumen Pavlov - Basgitaar

Luisterlink:

https://soundcloud.com/enthrallment-off ... enic-wombs



Review door Mark

Plaats reactie